ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי בכוונת ישראל לשמור על זכות ההגנה שלה במרחב הצפוני.

"אדוני הנשיא, תודה רבה לך. אני מעריך מאוד את האירוח הלבבי שלך, ואני מעריך מאוד את הקשר הרציף בינינו. אני באתי לכאן במטרה מרכזית אחת - לחזק את התיאום הביטחוני בינינו כדי למנוע תקלות, אי הבנות, התנגשויות מיותרות". 

בפגישות הקודמות שלנו אני הצגתי בפניך את המדיניות הביטחונית שלנו בגבולנו הצפוני. לישראל יש קווים אדומים ברורים לצורכי הגנה עצמית. ראשית, אנחנו פועלים כמיטב יכולתנו למנוע העברת נשק מתקדם מאיראן ומסוריה לחיזבאללה בלבנון. שנית, אנחנו פועלים כדי למנוע הקמת חזית טרור נוספת נגדנו מרמת הגולן. אלה קווים אדומים, ואנחנו נמשיך לשמור עליהם", אמר נתניהו.

"באשר לרמת הגולן, אנחנו לא נחזור לימים שמהם ירו על יישובינו ועל ילדינו ממרומי הגולן. לכן, עם הסדר או בלי הסדר, רמת הגולן תישאר תחת ריבונות ישראלית. הביקור הזה הוא גם הזדמנות לדון בנושאים בילטראליים בינינו במערכת היחסים שחוגגת, כפי שציינת, 25 שנים. אני רוצה להודות לך אישית על המאמץ שאתה עושה כדי לקדם נושא חשוב במיוחד, וזה הסכם הפנסיות שהולך ומתגבש בינינו, ואני מקווה לקראת חתימה סופית - דבר בעל חשיבות אנושית ראשונה במעלה".

אני מבקש גם להודות לך על הברכות לחג הפסח. זהו חג החירות שלנו, ובחג יישבו כל בית ישראל לשולחן הסדר לרבות למעלה ממיליון ישראלים דוברי רוסית שהם קשר חי בין שני עמינו. אז אני מבקש גם לברך את יהודי רוסיה ואת כלל בית ישראל בעולם בחג פסח שמח. אני רוצה להודות לך שוב על ידידותך, שהיא חשובה לאינטרסים של שני העמים".