ראש הממשלה בנימין נתניהו מצהיר כי במהלך פגישתו עם הנשיא ולדימיר פוטין הושגו הישגים חשובים לביטחון ישראל.

"סיימתי פגישה חשובה מאוד עם הנשיא פוטין - חשובה מאוד לביטחון ישראל", אמר ראש הממשלה בתדרוך לכתבים מדיניים לאחר הפגישה.

הוא ציין כי "פוטין הציע שמפקד חיל האוויר והמזכיר הצבאי שלי ייפגשו עם שר ההגנה שלו - והם יצאו לשם ודנו בשיתוף הפעולה באופן יעיל בין הצבאות שלנו בכמה סוגיות שעלו על הפרק".

"אני חשוב שהדבר חיוני כי אנחנו חייבים לשמור על חופש הפעולה של צה"ל וחיל האויר במקומות שחשובים לנו - ואני חושב שהנושא הזה הושג", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו נשאל האם היו בעיות משמעותיות בתיאום בין הצבאות והשיב, "עלו בעיות. מטבע הדברים יש תמיד חיכוך  - ואם לא מטפלים בזה הדבר עלול להתפתח למשהו הרבה יותר גדול וראינו דברים כאלה בעבר. לכן טסתי בספטמבר למוסקבה כשהכוחות הרוסיים נכנסו לשטח - אבל התיאום הזה שהושג דורש תחזוק מעת לעת של המנהיגים - וזה מה שעשינו היום. אני חושב שהעובדה שהבאתי לכאן את מפקד חיל האוויר סייעה לעשות תיקון ותיאום שהם חשובים מאוד לצה"ל".

"צריך לשם לב שיש מלחמה בגבולות שלנו. האזרחים לא תמיד שמים לב לכך - אבל אנחנו דנים בזה ברציפות. התנאים משתנים ואנחנו צריכים לדאוג שהם לא יופנו נגדנו. הביקור הזה סייע כדי שיהיה יותר שיתוף פעולה", הוסיף ראש הממשלה.

הוא ציין כי "חופש הפעולה שלנו לא נפגע. אבל אם אתה נמצא במצב של חיכוך, פעם ועוד פעם ואולי עוד פעם, אתה יכול להימצא במצב שמתרחשים דברים שאחר כך פוגעים בחופש הפעולה. אין בעיה כרגע - אבל החיכוך דורש תואם - אני פעלתי כדי שנוכל להמשיך לפעול כפי שפעלנו".

נתניהו אמר כי פוטין לא הביע שום עמדה בעניין של רמת הגולן. "יש עמדה רשמית של משרד החוץ הרוסי - אבל בפועל אני לא חושב שמישהו מצפה באופן ריאלי שנרד מרמת הגולן".

הוא נשאל גם לגבי נושא ייצוא המערכות המתקדמות נגד טילים מרוסיה לסוריה ואיראן והשיב כי "הנושא של מערכות הנשק השונות עלה, אני חושב שעלה בצורה רצינית ואחראית. גם זה מוסיף לביטחון שלנו".