זירת הפיגוע בי-ם
זירת הפיגוע בי-םצילום: חזקי ברוך

מחבלי חמאס, רעולי פנים, התקבלו בצהלות שמחה בסוכת האבלים שהוקמה לזכרו של המחבל שביצע את הפיגוע בקו 12 בירושלים.

"ישראל היום" דיווח כי בניגוד לדיווחים כי משפחת המחבל גרשה פעילי חמאס שהגיעו לסוכת האבלים שהקימה המשפחה בביתה במחנה הפליטים אל אעידה הסמוך לבית לחם, סרטון שצולם בבית המשפחה והופץ ברשתות החברתיות הפלשתיניות מוכיח דווקא ההיפך ובו נראים חמושים של חמאס כשהם רעולי פנים כשהם מגיעים לסוכת האבלים של המשפחה ומתקבלים בנשיקות ובקריאות שמחה (צהלולים). 

בסרטון נראים פעילי חמאס רעולי פנים וחמושים כשהם נכנסים לסוכת האבלים, מנשקים את אימו של המחבל בראשה ומתקבלים בקריאות שמחה ע״י הנוכחים במקום. 

בדיווחים שהיו בכלי התקשורת הפלשתינים אף הביעו בני משפחה ומכרים של המחבל תמיכה בפיגוע שביצע ואף סיפרו כי בכיר החמאס שחוסל ״המהנדס״ יחיא עיאש היה הדמות הנערצת על המחבל.

אביו אף סיפר כי יום לפני הפיגוע בנו נעלם ולאחר שהמשפחה דיווחה למשטרה הפלשתינית על היעדרו הגיעו חוקרי השב"כ לבית המשפחה ולקחו את האב לבית החולים שערי צדק שם הוא אישר כי הפצוע אנוש הוא בנו.

בפיגוע שהתרחש ביום שני באוטובוס קו 12 של אגד נפצעו עשרים אזרחים, מתוכם אחת באורח קשה, שבעה באורח בינוני והיתר באורח קל. שישה פצועים מהפיגוע עדיין מאושפזים בבתי החולים בבירה.

בהדסה עין כרם מטופלים ארבעה מפצועי הפיגוע. שלושה מהם ביחידה לטיפול נמרץ, מונשמים ומורדמים במצב בינוני עד קשה. פצוע נוסף, במצב בינוני ובהכרה, מטופל במחלקה לכירורגיה פלסטית. בבית החולים שערי צדק מאושפזים שני פצועים מהפיגוע במצב קל־בינוני.