ליגת העל שבכדורסל ממשיכה להיות צמודה, בתחתית ובפסגה. אחרי משחק נוסף במחזור מספר 30 בליגה הבכירה, המשחק שנעל את משחקי המחזור בין מכבי תל אביב למכבי קריית גת, התחתית והפסגה נשארו צמודות מאי פעם.

שתי הקבוצות עלו על הפרקט הערב (שלישי) כשהן חייבות ניצחון. בעוד שהאחת צריכה זאת בכדי לשרוד עוד עונה בליגה הבכירה, השניה והבכירה יותר צריכה זאת בכדי להשאיר לעצמה סיכוי קטן לסיים את העונה במקום הראשון בטבלת הליגה.

היה זה אמנם משחק קצוות בין השניה בטבלה לאחרונה, אך למעשה בליגה העונה בכל ערב נתון יכולה כל קבוצה לגבור על יריבתה. כך קרה כמעט הערב כששחקני העולה החדשה מקריית גת הקשו על שחקני המכבים מתל אביב ורק ערב גדול של גל מקל מנע מהם ניצחון מפתיע בהיכל מנורה מבטחים שבתל אביב.

העולה החדשה עלתה לשחק ללא הקלע המוביל שלה, אלאנדו טאקר, אבל עם השחקנים הזרים הנוספים ובמיוחד עם הרכז הוותיק מאיר טפירו, כפתה שיוויון במהלך הרבע האחרון של המשחק.  

כאמור, גל מקל וטרבור אמבקווה שחזר מפציעה בדיוק בזמן, מנעו ניצחון סנסציוני של הדרומיים האורחים, בדרך לניצחון צהוב כחול בתוצאה 84:92.

המכבים משאירים בכך לעצמם סיכוי לסיים במקום הראשון בטבלת ליגת העל שבכדורסל, בעוד שהקבוצה מקריית גת מתקרבת אל הצד השני הנגדי, אל ליגת המשנה כשהם במקום האחרון המוביל לשם בסיום העונה.

בדומה למשחק בנהריה, הצהובים היו רכים בהגנה בפתיחה וספגו 29 נקודות ברבע הראשון. ברבע השני הם שיפרו את ההגנה, עצרו את הטיילת ברחבה וטסו למתפרצות קלות בדרך לרבע של 13:33. החבורה של נתי כהן הציגה הרבה אופי כאשר חזרה ממינוס 16 במחצית לשוויון, אבל לא היו לה מספיק כלים להשלים את המהפך.

פרט לאמבקווה שהציג משחק כמעט מושלם (7 מ-7 מהשדה, 3 מ-3 מהקו), זה היה הערב של הישראלים בסימן 16: גל מקל מסר 16 אסיסטים, רק אחד משיאו ההיסטורי של קורי גיינס, בעוד דגן יבזורי ויוגב אוחיון קלעו 16 כ"א. מכבי מסרה 29 אסיסטים לעומת 6 איבודים בלבד בערב התקפי נאה, אבל אין ספק שהשחקנים ישמעו הרבה על הגנה מז'אן טבק במשחקים הקרובים.

קריית גת קיבלה 21 נקודות מפול דילייני ודשון סימס ו-19 ממרקו קילינגסוורת', אבל שחקן אחר לא הגיע למחצית מהכמות הזו ועם ערב של 4 שלשות ב-19% אי אפשר לנצח בחוץ. החבורה מהדרום מסיימת את המחזור במקום האחרון בעקבות ניצחונה של הפועל "הכשרה ביטוח" חולון, ותחפש את הניצחון הבא שלה במקום אחר.