הרב מארק שנייר
הרב מארק שניירצילום: יח"צ

הרב מארק שנייר, אחד הרבנים המוכרים יותר בעיר ניו יורק הודיע כי הוא מתפטר מתפקידו בבית הכנסת המפטון בשכונת ווסטהמפטון ביץ' האמידה - ולפי אחד הדיווחים, התפטרותו נעשתה תחת לחץ וקשורה לעובדה שהתגרש לא מכבר בפעם החמישית.

סוכנות הידיעות JTA דיווחה כי הרב שנייר בן ה-57 הודיע במכתב ששלח לחברי הקהילה שיפרוש במהלך חודשי הקיץ מתפקידו כרב הקהילה שהקים לפני 26 שנים בלונג איילנד. הרב הסביר במכתבו כי הוא "מעוניין להקדיש יותר זמן ומשאבים לעבודתה בקירוב מוסלמים ויהודים".

"אמשיך להיות חלק מהקהילה שלנו, משום שלכולכם יש מקום מיוחד מאוד בלבבי", כתב הרב.

בראיון לעיתון ג'ואיש וויק אמר הרב כי בכוונתו להישאר בניו יורק ואין לו תוכניות לעלות לישראל. הוא הוסיף כי הוא מתכוון לנצל "הזדמנויות מקצועיות" במגזר הפרטי – מבלי לפרט.

אולם, הניו יורק פוסט טוען כי שנייר התפטר "תחת לחץ מחברי בית כנסת אמידים, שאיימו כי ישעו את תרומותיהם ותשלומיהם כל זמן שהוא ממשיך לכהן כרב".

שנייר הושעה מהוועד הרבני של אמריקה בחודש יוני אשתקד, בעקבות בדיקה של ועדת אתיקה שביררה דיווחים בעיתוני ניו יורק כאילו ניהל רומן מחוץ לנישואין - עם מי שהפכה להיות אשתו החמישית - שממנה התגרש האחרונה.

הרב שנייר ציין במכתבו כי מחליפו ייכנס לתפקידו בינואר 2017. הרב החדש ייבחר לאחר שמספר מועמדים יעבירו את השבת בקהילה במהלך חודשי יולי ואוגוסט, "כך שנבחר ביחד את מחליפי ונקבע את אופיה של קהילתנו," הסביר.