אלאור ואביו בדיון
אלאור ואביו בדיוןצילום: פלאש 90

"אידאולוגיה מעוותת הניעה את החייל הישראלי לירות בפלסטיני בזמן שהוא שכב על הכביש". כך לטענת אתר החדשות האמריקני "וייס" נכתב בדוח מסווג של צה"ל על אירוע הירי שבו היה מעורב אלאור אזריה.

ערוץ 10 דיווח מתוך אותו אתר אמרקיני, "מספר שניות לפני הירי, אזריה, כפי שעלה גם מהחקירה, אמר כי מדובר בטרוריסט שפצע את חבר שלו ועליו למות. סמל שהיה במקום ניסה להרגיע את אזריה, אבל הוא ירה פעם אחת בראשו של המחבל".

בהמשך אמר אזריה למפקדו כי "הוא היה טרוריסט והיה צריך למות". לטענת האתר, חוקר אחד שבדק את האירוע ציין כי "אזריה שינה את גרסתו מספר פעמים במהלך החקירות". חוקר אחר הוסיף כי "העובדות מדברות בעד עצמן, הוא פעל מתוך אידאולוגיה מעוותת".

חוקרי האירוע אף העבירו ביקורת על המחסור בטיפול רפואי, שאותו קיבל המחבל שנורה. "הטיפול בו היה גרוע ואנחנו צריכים לתת את הדעת באופן מידי על נושא הטיפול במחבלים לאחר שהם כבר לא מהווים איום. עלינו להבהיר את הכללים במקרים דומים".

חוקר אף הביע דאגה מהשפעת האירועים על חוסנו של צה"ל, "אנחנו חייבים לגנות את המקרה המדובר. מקרים מסוג זה פוגעים בחוזק של צה"ל ומשאירים כתם על הפעילות שלנו". חוקר אחר הוסיף כי "מדובר באירוע שפוגע משמעותית בצה"ל ובתדמית של ישראל".

באתר אף דווח כי החוקר הבכיר ביותר, שהתייחס לתקרית, העביר ביקורת על התנהלותו של אזריה, "מדובר במעשה לא מוסרי ואין דרך להסביר אותו. הירי מהווה תמיכה בטענות הפלסטינים לגבי הוצאות להורג ופוגע בלגיטימיות של מה שאנחנו עושים".

לסיום כתב כי "אני מצפה שכוחות צה"ל בגדה המערבית יעשו את הטוב ביותר בשביל להבטיח טיפול רפואי לכל פלסטיני, כולל טרוריסטים, שהפסיקו להוות איום".