מחבלי חמאס בעזה. ארכיון
מחבלי חמאס בעזה. ארכיוןצילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

כתב אישום הוגש בצהריים (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד מחבל חמאס בן 24 בגין ביצוע עבירות רבות וחמורות נגד בטחון המדינה.

על פי כתב האישום, המחבל, מדחת אבו סנימה, הצטרף לחמאס בשנת 2007 ובמסגרת פעילותו בארגון פעל יחד עם מחבלים נוספים על מנת לפגוע בחיילי צה"ל בגבול עזה ובאזרחים.

לקריאת כתב האישום לחץ כאן

אבו סנימה, יחד עם אחרים, ביצעו תצפיות לעבר מטרות צבאיות באזור גבול עזה, עקבו אחר תנועת כוחות צה"ל והניחו מטעני חבלה נגד ג'יפים צה"ליים, במטרה לגרום למותם של חיילי צה"ל.

במהלך שנת 2012, לאחר סיום מבצע "עמוד ענן", שיגר אבו סנימה יחד עם אחרים טילים לעבר מוצב צה"לי, וביצע יחד אתם ירי פצצות מרגמה לעבר מעבר כרם שלום, כאשר רק בנס לא נגרמה פגיעה בחיילים.

אבו סנימה השתתף באימונים צבאיים של הארגון, התאמן מטעם הארגון באמל"ח מסוגים שונים, עבר אימונים תאורטיים ומעשיים בצליפה ועוד.

עוד עולה מכתב האישום, כי בשנת 2014, הצטרף אבו סנימה כשותף לבעלות על מנהרת הברחה ממצרים לעזה, תמורת סכום של 7,000 דולר, שאורכה כקילומטר, מרפיח בעזה לתוך רפיח המצרית.

במהלך התקופה שבין שנת 2014 ועד לסוף שנת 2015 או תחילת שנת 2016, הבריחו אבו סנימה ושותפיו דרך המנהרה מדים צבאיים של יחידת הקומנדו הימי של חמאס ואמצעי לחימה, אשר הועברו לסוחרי אמל"ח ברצועת עזה. תמורת חלקו בבעלות על המנהרה קיבל הנאשם תשלום חודשי בסך כ- 2,000 דולר. כוחות הביטחון המצריים הציפו את המנהרה במים והרסו אותה.

כתב האישום מייחס לאבו סנימה ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לביצוע פשע (רצח), נסיון רצח, מסירת ידיעות לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, אימונים צבאיים אסורים, חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, עבירות בנשק ועוד.