להרחיב היצע הדיור בלי לפגוע בירושלים

עופר ברקוביץ', סגן ראש העיר ירושלים מטעם סיעת ''התעוררות'', מבטיח להילחם בכל דרך בתוכנית לבניית 1,400 יחידות דיור במצפה נפתוח, ריאה מיוערת הצמודה לשכונת רמות בירושלים ומהווה פנינה ירוקה לתושבי העיר.

פעילי ''מגמה ירוקה'', החברה להגנת הטבע וקק"ל הניחו היום (ראשון) על שולחן הותמ"ל כ-10,000 התנגדויות לבנייה באזור, ביתם של צבאים, שועלים, ציפורים נדירות וצמחים ייחודיים.

ברקוביץ' אמר לערוץ 7 כי "אנחנו מעוניינים בהורדת מחירי הדיור ויצירת היצע של דירות בעיר, אך לבנות בכל ריאה ירוקה בירושלים, במעטות שנותרו, זו טעות. איכות החיים של התושבים גם חשובה.

"מצפה נפתוח זאת פנינה ירוקה הסמוכה לשכונת רמות ואנחנו לא רוצים שכל פעם שחסרות דירות יתרחבו לתוך השטחים הירוקים. באה ועדה לאומית שלא מבינה את המרקם העירוני והסביבתי ומנסה לקדם החלטות בלי עיריית ירושלים''.

ברקוביץ' מבטיח, ''אנחנו נתנגד ונפגע בתכנית בכל תוקף עד שיבינו בממשלת ישראל שכדי לקדם תוכניות בינוי בירושלים צריך לבוא בדברים עם עיריית ירושלים". 

לדבריו, העירייה מעוניינת לבנות יחידות דיור בדיוק כפי שרוצים במשרד האוצר ובמשרד הבינוי, "אבל צריך לראות איך עושים את זה נכון בצורה שתחזק את ירושלים. נמשיך לפעול בזירה הציבורית, הפוליטית והמשפטית כדי למנוע את התוכנית הזאת".