העצרת בתל אביב
העצרת בתל אביבצילום: דניאל בר און, באדיבות דוברות ההסתדרות

מאות בני אדם השתתפו היום (ראשון) בתהלוכת ה-1 במאי בתל אביב והשתתפו בעצרת הפתיחה של שבוע העובדים הישראלי שארגנה ההסתדרות.

"מה שכולנו צריכים זה חברה שוויונית וצמצום פערים ואנחנו נביא את החברה הישראלית לאיפה שהיא צריכה להיות. זה בידיים שלנו", אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, "הבאנו עוד אלף שקלים לשכר המינימום ונמשיך לעשות שינוי גם בנושא עובדי הקבלן.

''אנחנו נדאג שייראו את האנשים עם המוגבלות ויהפכו אותם כשווים בשילוב ובהתייחסות, אנחנו נפעל ונלחם כדי שנשים עובדות וגברים עובדים ירוויחו אותו שכר בעד עבודה שווה. החובה שלנו לדאוג לגמלאים כי זה כל אחד מאיתנו, מהמשפחה שלנו ואיך שכולנו נראים''.

יו"ר ההסתדרות הוסיף, ''אנחנו צריכים לשרש את העוני. כולנו משפחה אחת סולידרית וזהו יום חג לאדם העובד. אנחנו חוגגים וממשיכים בעבודה שלנו עד שנביא שינוי חברתי אמיתי למדינת ישראל".

ניסנקורן פנה במהלך העצרת גם למשתתפים הצעירים, בהם חברי תנועות דרור ישראל והנוער העובד והלומד, "כשאני רואה אתכם אני מאמין בעתיד טוב וורוד למדינת ישראל ולשוויון. יש לנו פה היום אמירה – אנחנו נביא שינוי חברתי".

בעצרת התקיים טקס "אות ההתאגדות" במסגרתו ועדי עובדים ותיקים העניקו אותות לוועדים החדשים שקמו בשנה האחרונה. בין הוועדים הוותיקים שהשתתפו בחלוקת האות: משרד הביטחון, רכבת ישראל, ארגון הכבאים הארצי, בזק, פלאפון, מפעלי ים המלח.

לצידם השתתפו ועדי עובדים חדשים בהם עובדי חברת אמדוקס, רשת תחנות הדלק טן, מנורה מבטחים, ארנסט אנד יאנג, התאגדות המנופאים, סופרבוס ועוד.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, העניק בעצרת אות מיוחד לוועד בוחני הנהיגה, בראשות ברנרד גרוסמן. בוחני הנהיגה שובתים מזה שמונה שבועות, כמחאה על פרסום המכרז הממשלתי ע"י משרד התחבורה, אשר מטרתו להפריט את המבחנים ולהעביר את הבוחנים להעסקה כעובדי קבלן.

שיא במספר הפונים לקו החם

במהלך ה-1 במאי התקבלו בקו החם של ההסתדרות מעל 700 פניות של עובדים וגמלאים שביקשו לקבל מידע על זכויותיהם. מדובר בעלייה של כ-250% בהשוואה לממוצע הפניות ביום רגיל. מרבית העובדים והגמלאים שפנו לקו החם במהלך היום, התעניינו בנושאים כמו זכויות נשים בעבודה, פנסיה, זכויות סוציאליות ופיטורין.

יצוין כי חלק גדול מהפניות היו מעובדים לא מאוגדים אשר ביקשו לדווח על תופעות של ניצול במקום עבודתם. במהלך כל שבוע העובדים, ההסתדרות תמשיך להפעיל את הקו החם במתכונת מורחבת וניתן לפנות בכל שאלה ל-2383*.