נתוני האנטישמיות בבריטניה - עלייה מדאיגה

ארגון "הקמפיין למלחמה באנטישמיות" בבריטניה פרסם בסוף השבוע נתונים המצביעים על עלייה באירועי האנטישמיות במדינה.

"הנתונים מדאיגים", מבהיר ג'ונתן סצ'רדותי, מנהל התקשורת של הארגון, "אנו רואים שביחס ל-2014, ב-2015 הייתה עלייה ניכרת בפשעים אנטישמיים, ויש לציין את העלייה של כ-50 אחוזים בפשיעה אלימה". במקביל מדווחים בארגון על ירידה ניכרת במספר האישומים - "כלומר פחות ופחות דיווחים מסתיימים באישום כנגד מבצע הפשע, ואלה חדשות רעות", מסביר סצ'רדותי.

"אני חושב שלא מסוכן להסתובב כיהודי בלונדון", אומר סצ'רדותי לערוץ 7 ומסביר, "הנתונים מזעזעים אבל לא משפיעים על חיי היום יום ברחובות". סצ'רדותי אומר עם זאת שמי שנראה חזותית כיהודי כן חווה יותר אירועים של יחס שלילי אך הוא מאמין שאפילו החרדים שאי אפשר לטעות בזיהוי הלאומי שלהם אינם חוששים להסתובב ברחובות בריטניה.

"לעת עתה בריטניה בטוחה עבור יהודים", אומר סצ'רדותי, "מה שאנחנו רוצים לבטא בפרסום הנתונים זה שיש עוד הרבה עבודה שיש לעשות כדי שזה יישאר ככה. אנחנו לא רוצים להגיע למצב בצרפת, שם אלפי יהודים עזבו לאחר הרציחות שארעו שם במהלך השנים האחרונות. זה משהו שעוד לא קורה כאן בבריטניה ואנו נחושים לשמר שלא יהיה אקלים שיביא להתפתחות כזו. בינתיים יהודים רבים מצרפת הגיעו דווקא לבריטניה כדי למצוא ביטחון. אנו מקווים שנשמור את בריטניה כמקום יותר בטוח עבור יהודים ממקומות אחרים בלב אירופה".

ב"קמפיין למלחמה באנטישמיות" דורשים לראות את כוחות המשטרה מתרגלים באופן המיטבי את קציני המשטרה כדי שיוכלו להבין יותר מה זו אנטישמיות ושבכל כוח משטרתי יהיה גורם שיפקח על עניין הטיפול באנטישמיות.

"יום השואה זה יום שבו יהודים בכל העולם נזכרים בפרק השחור ביותר בהיסטוריה שלנו ובהיסטוריה של העולם כולו", מסכם מנהל התקשורת של הקמפיין למלחמה באנטישמיות, "אני חושב שהמודעות היהודית רואה את הדברים דרך ההיסטוריה ובתוך זה השואה ורדיפות אחרות של העם היהודי ולכן אני חושב שבהחלט השואה נמצאת בראש כמו שהאירועים האחרונים באירופה נמצאים בראש של כולם".

לדבריו, "רוב יהודי בריטניה רוצים להמשיך לחיות בבריטניה והם חשים כעת בבטחה כאן אך רוצים לוודא שככה יישאר המצב בעוד עשרות שנים. כעת הזמן לוודא שהם אכן ירגישו בנוח כאן".