"אל תתנו לשמועות לדפוק בדלת"

קמפיין הסברה של מערך הנפגעים בצה"ל מנסה להילחם בגל השמועות על שמותיהם של נפגעים וחללים.

על הקמפיין הוחלט לאחר מבצע "צוק איתן" שבמהלכו הופצו שמועות על חיילי צה"ל שנפלו בקרב, כאשר המשפחות קיבלו את הבשורה בעוד בניהן בריאים ושלמים. במקביל משפחות שכולות קיבלו את ההודעה הנוראה מכל דרך הרשת החברתית ולא דרך קצין העיר.

"מערך הנפגעים של צה"ל הינו הגוף המוסמך ללוות משפחות של פצועים וחללים בדרך מקצועית ורגישה לאורך כל הדרך", הדגישו בצה"ל. "קיימים נהלים חד משמעיים העוסקים באופן בו יש לנהוג מרגע פציעתם או נפילתם של חייל או חיילת ועד הרגע בו מודיעים על כך למשפחות".

רע"ן נפגעים וקציני הערים בצה"ל, סא"ל אלי לוטן, הוסיף, "מדובר בקמפיין בעל חשיבות מהמעלה הראשונה. התופעה של העברת שמועות יכולה לפגוע בכל אחד ואחת מאיתנו, וצריכה להדאיג את כולנו. הקמפיין מתחיל היום ותוכלו לשמוע אותו ברדיו ולראות אותו ברשתות החברתיות".

"כאנשים וכחברה, אסור לנו לאפשר לשמועות חסרות אחריות לדפוק בדלת של אף משפחה בישראל".