מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין. גם הוא נתפס בהתבטאויות אנטישמיות, אך לא הושעה
מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין. גם הוא נתפס בהתבטאויות אנטישמיות, אך לא הושעהצילום: רויטרס

מפלגת הלייבור הבריטית השעתה באחרונה בהליכים שלא פורסמו לציבור 50 מחבריה, בשל הערות אנטישמיות וגזעניות - כך חושף העיתון 'טלגרף' היוצא לאור בממלכה.

רק אתמול (שני) השעתה המפלגה שלושה מחבריה ביום אחד, בשל התבטאויות קשות נגד העם היהודי - והדבר גרם לגורם בכיר בלייבור להודות שמספר המושעים גדול הרבה יותר.

לדברי הבכיר, רק בשבועיים האחרונים הושעו עשרים חברים במפלגה בשל סיבות אנטישמיות - אבל רק שמותיהם של חלקם פורסמו. הוא ציין כי בחודשים האחרונים השעתה המפלגה 50 מחבריה שהתבטאו נגד יהודים.

כזכור, מנהיג המפלגה ג'רמי קורבין סירב השבוע לגנות את ארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה - וטען שהם "חברים שלו". זאת חרף בקשות רשמיות מצד הקהילה היהודית ושגריר ישראל. אחר כך התברר כי קורבין גם הילל בפומבי את המחבל מרואן ברגותי.

בשבוע שעבר נחשף כי חברת הפרלמנט מטעם המפלגה נאז שאה קראה לפנות את ישראל מהיהודים ולהעבירם לארה"ב וכי בכיר נוסף, קן ליווינגסטון - שהיה ראש עיריית לונדון הושעה לאחר שטען ש"היטלר היה בעצם ציוני".

אחד מחברי הפרלמנט מטעם המפלגה, ג'ון וודקוק - טוען כי על מפלגתו לתת פומבי לנושא מיוזמתה - אחרת תדמיתה תתרסק.

"מפלגת הלייבור צריכה לפרסם את מספר התקריות האנטישמיות שהיו בשנים האחרונים. אסור לנו להותיר אפילו בדל של רושם שאנחנו מנסים לטייח או לטאטא את הנושא מתחת לשטיח. זה עניין חשוב מאוד ציבורית וצריך להתייחס אליו ככזה", הבהיר וודקוק.