חוששים. בית העלמין תל רגב
חוששים. בית העלמין תל רגבצילום: יח"צ

בתי העלמין 'תל רגב' הפכו בחודשים האחרונים ליעד טרור מועדף על תושבי הכפר הערבי איבטין, אשר דורשים דמי חסות על המקום שלטענתם יושב על אדמותיהם.

מדובר בקבוצה של בתי עלמין שמשתרעים על עשרות דונמים, ומשרתים "חברות קדישא" של חיפה, קרית מוצקין, קרית ביאליק, קרית ים, רכסים והמועצה האזורית זבולון.

לאחרונה הושקעו במקום עשרות מיליוני שקלים באמצעים טכנולוגים משוכללים שמקלים על המבקרים במקום למצוא את מקום קבורת יקיריהם.

במהלך חג הפסח הושחתו אביזרים רבים בבית העלמין ונגרם נזק כבד מאוד. הבוקר ביקר במקום מנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס שצפה בנזקים הכבדים וזימן לישיבה דחופה את ראש מועצת בית העלמין אריה פרג'ון.

פרג'ון עצמו, שמאובטח בחודשים האחרונים לאחר שקיבל כבר מספר איומים על חייו, אומר בראיון לערוץ 7 שאסור לעבור לסדר היום, "השקענו עשרות מיליוני שקלים כדי להעניק למבקרים מקום מסודר ונגיש ולא נסכים שישחיתו ויפגעו בו. הם שברו את מסך המידע, ואתמול ירו על עמדת השמירה".

"לא ייתכן שככה יראה מקום ממשלתי ששייך למדינת ישראל", הוסיף. "מישהו צריך לקבל כאן החלטות דרסטיות, כי ככה אי אפשר להמשיך, ככה לא נוכל להמשיך לקבור במקום".

לדבריו גורמי האכיפה נכשלו, "כל בוקר שאנחנו מגיעים לבית העלמין אנחנו עורכים בקרת נזקים, אי אפשר לחיות כך. יש גורמי אכיפה, אבל במבחן התוצאה הם נכשלים".

פרג'ון טוען שהמשטרה יודעת היטב מי האחראים למעשי הונדליזם, "המשטרה יודעת הכל כולל שמות. תושבי הכפר איבטין רוצים דמי חסות. מבחינתם הם אלה שצריכים לשלוט על בית העלמין, ולצורך כך הם מפעילים טרור, זה חייב להפסק".