הילדים החולים יטוסו?
הילדים החולים יטוסו?פלאש 90

הרב אהרן אברמן, יו"ר ארגון 'לב מלכה' המטפל בילדים חולי סרטן, שיגר מכתב לחברי הכנסת בו הוא קורא לקדם במהלך מושב הקיץ הקרוב את היוזמה להטסת ילדים חולים על חשבון "נקודות" חברי הכנסת.

במכתבו קרא הרב אברמן לחברי הכנסת לדון במושב הקיץ הקרוב בהצעה לפיה עשרות אלפי הנקודות שצוברים חברי הכנסת בטיסותיהם ואינן מנוצלות, ישמשו למימון כרטיסי טיסה לילדים חולים ולנזקקים לטיסות רפואה. 

"מדובר ביוזמה נכונה שצריכים לקדם אותה לטובת הילדים החולים", כתב הרב אברמן וציין כי כיום אסור לחכי"ם לצבור נקודות על טיסות במימון בשעה ש"כאלה הן רוב הטיסות שלהם. הנקודות האלה נחשבות להטבה אסורה שהחכי"ם נאלצים לוותר עליה. אם אפשר לעשות עמן גמילות חסד - אז למה לא".

בעבר היוזמה למציאת שימוש לנקודות הטיסה של החכי"ם, הועלתה על ידי שגריר ישראל באו"ם דני דנון שכיהן אז כחבר כנסת, אך בסופו של דבר, העניין לא הגיע לדיון מסיבות טכניות.

"כאישי ציבור המקיימים קשרים דיפלומטים עם פרלמנטרים ברחבי העולם, טיסות רבות הן חלק מהתפקיד", הסביר אז ח"כ דנון את ההצעה. "פוטנציאל נקודות הטיסה של המשלחות השונות הוא אדיר, והן לא נצברות. הקמת קרן תרומה מהנקודות האלו תעזור מאוד לאלה הזקוקים לסיוע בטיסות לחו"ל".

לדברי הרב אברמן, הוא קיבל כבר תשובות ממספר חברי כנסת שהבטיחו לקדם את העניין במושב הקיץ לאחר שהיועץ המשפטי של הכנסת יבחן את ההיבטים המשפטיים של ההצעה.

"על פי המסתמן הכנסת תפתח לעצמה "חשבון נוסע מתמיד" שבו יישמרו כל נקודות הטיסה שיצברו החכי"ם בנסיעותיהם. הנקודות האלו ישמשו כאמור בכדי לממן כרטיסי טיסה לילדים חולים ולאחרים הנזקקים לטיסה. את החלטה למי לתת את הנקודות תקבל ועדה מקצועית שתוקם", אמר.