טנקים צה"ל שריון עזה
טנקים צה"ל שריון עזהצילום: עופר צידון, פלאש 90

בפעם השנייה ביממה: מחבלים שיגרו הבוקר (רביעי) פצצת מרגמה לעבר כוח צה״ל שעסק בפעילות מבצעית סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. אין נפגעים בקרב כוחותינו. 

מצה''ל נמסר כי הכוח הגיב בירי טנק לעבר עמדה חשודה במרחב.

אתמול אחר הצהריים אירעה תקרית ירי דומה בצפון רצועת עזה. מחבלים פתחו באש לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית סמוך לגדר המערכת וגם שם לא היו נפגעים אך נגרם נזק לכלי הנדסי של צה''ל. בעקבות הירי החלו הכוחות לסרוק את האזור לאיתור היורים.

נזכיר כי גם באמצע חודש אפריל בוצע ירי לעבר כוח צה"ל שפעל בצפון הרצועה ובנס איש לא נפגע. כמה ימים קודם לכן הופעל מטען לעבר דחפור D9 של צה״ל, במהלך פעילות יזומה באותו אזור. גם אז לא היו נפגעים.

נתניהו בשיחת חיזוק לחיילים בדרום

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר אתמול בגבול רצועת עזה יחד עם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט ומפקד פיקוד דרום האלוף אייל זמיר.

נתניהו הגיע במהלך הסיור אל פיר המנהרה שנחשפה על ידי צה"ל לפני כחודש וקיבל עידכונים על המצב בשטח. בהמשך הוא קיבל סקירות ועדכונים על המצב בגזרת עזה מפי מפקד פיקוד דרום האלוף אייל זמיר.

ראש הממשלה גם נפגש במהלך הסיור עם חיילי גדוד 51 של חטיבת גולני הפועלים בגזרה ועם תצפיתניות המשרתות בגבול הרצועה.

"שלום לכם. הייתם בבית בפסח או שהייתם פה? אכלתם חול? שתיתם חול?", פתח נתניהו, "אני מקווה שלפחות הייתה לכם איזו שהות מסוימת לנוח".

נתניהו התייחס בשיחה למצב בגבול הדרום, "אנחנו מסיימים עכשיו קרוב לשנתיים מאז 'צוק איתן'. אלה השנתיים השקטות ביותר שאנחנו זוכרים מאז עליית החמאס. אבל אנחנו יודעים שהדבר הזה נרכש על ידי העבודה הקשה שלכם, ואנחנו סומכים עליכם, אנחנו גאים בכם".

"מחר זה יום השואה, לפני 70 שנה היינו כעלה נידף ברוח, חסרי כוח מגן, חסרי ישע, טבחו בנו, שחטו אותנו, היום יש לנו מדינה ויש לנו צבא, יש לנו יכולת להגן על עצמנו בגזרה הזאת, בכל הגזרות, קרובות, רחוקות, ומה שמניע אותי זה להבטיח את עתידו של עם ישראל בארצו, כי אין לעם ישראל עתיד בלי ארצו, זה מה שמניע אותי", הוסיף נתניהו.  

"אני יכול לומר לכם שהייתי פה לפני ארבעים וחמש שנים, אולי קצת יותר", סיפר נתניהו, "לדעתי מתחת לאקליפטוס הזה, אבל אז היה קפה ופינג'אן. איפה הקפה?".