ההבטחה הופרה? ברקת ונתניהו
ההבטחה הופרה? ברקת ונתניהוצילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת פנה היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו במכתב דחוף בעקבות ההחלטה להעביר את תאגיד השידור הציבורי החדש למודיעין.

ברקת מציין במכתבו, "לצערי, לתדהמתי ולמורת רוחי, החליטה מועצת התאגיד בישיבתה הראשונה שהתקיימה אתמול להעביר את פעילות התאגיד לעיר אחרת. אין לי מילים טובות ועדינות לתאר החלטה זו מאשר 'החלטה אומללה'".

"קשה להכביר במילים על החשיבות של פעילותו של התאגיד בירושלים", כותב ברקת, "שכן התאגיד צפוי להעסיק בתוך זמן קצר מאות עובדים, דבר שיהווה מנוע צמיחה כלכלי נוסף לעיר ירושלים כמו גם הסמליות והחשיבות בשידור הציבורי מירושלים בירת ישראל (ולכולנו חשובה האמירה 'קול ישראל מירושלים...').

''לכן השקענו שעות רבות בסיוע לתאגיד, הן באיתור נכס והן באופנים רבים אחרים, לרבות פגישות שנערכו בלשכתי עם מנכ"ל התאגיד וצוותו, ולרבות ליווי התאגיד ואיתור פתרונות לבעיות שהתעוררו בנכסים שמצא מתאימים".

ברקת מוסיף כי "יום ירושלים קרב ובא, ובחודשים האחרונים אנו עושים מאמצים כבירים מול ממשלת ישראל לקדם תכניות לפיתוחה הכלכלי של העיר, פעולות שיסייעו למשוך מעסיקים איכותיים ואוכלוסייה איכותית לירושלים. לא יעלה על הדעת כי בעת שיד אחת פועלת לפיתוחה הכלכלי של העיר ירושלים, היד השניה תאפשר לתאגיד השידור הישראלי  לפגוע פגיעה אנושה במאמצים אלו, על ידי העתקת פעילותו אל מחוץ לעיר".

הוא פנה לראש והממשלה ודרש ממנו לבטל את החלטת מועצת התאגיד. ברקת מבקש מנתניהו שיפעיל את כל סמכויותיו "כראש הממשלה, כשר התקשורת וכמי שירושלים יקרה וחשובה לו, על מנת לחייב את התאגיד להמשיך בפעילות השידור הציבורי מירושלים הבירה".