עופר שלח
עופר שלחצילום: פלאש 90

בעקבות ההסלמה בגבול עזה היום (רביעי) אומר יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עופר שלח כי יש לפעול כדי לעצור את התדרדרות המצב הביטחוני בדרום.

"החמאס, מסתבר לא מתרשם במיוחד ממסיבות העיתונאים של ראש הממשלה. נתניהו מדלג בשבועות האחרונים ומגבול לגבול ומפזר הצהרות, כי זה בעיניו להיות 'מר ביטחון'. אבל הוא וממשלתו לא עושים מה שנדרש כבר הרבה זמן, וחייבים לעשות עכשיו, בגבול עזה", אומר שלח.

לדבריו, "צריך לעשות מה שצריך כדי לדחות את הסיבוב הבא. החמאס לא ישנה את עורו ולא יוותר על כוונתו לפגוע בישראל, אבל לא שש לכך עכשיו. הלחץ המדיני והכלכלי ומציאות החיים הקשה ברצועה הם שדוחפים אותו לעימות איתנו, בדיוק כמו שהיה לפני צוק איתן".

שלח טוען כי ישראל יכולה לתקוע טריז בין חמאס לבין האוכלוסייה ברצועה וליצור מחיר הפסד לעימות כזה. ''רק כדוגמה אחת, אנחנו יכולים לספק לרצועה מים מותפלים שישפרו את מצב המים הקשה שם, וייצרו מחיר ברור למקרה שהאש תתחדש. זה רק דבר אחד, ויש עוד הרבה - תשאלו את הגורמים המקצועיים במערכת הביטחון, הם ממליצים על זה כבר הרבה זמן".

הוא גם מבהיר מה צריך לעשות לדעתו במצב הנוכחי. "צריך לנצל את הזמן הזה לשני דברים: להתחיל בכוח מלא, בסיכום כספי ברור בין משרדי האוצר והביטחון בהקמת המכשול נגד המנהרות חוצות הגדר. לראשונה אי פעם יש הסכמה מה צריך לעשות. במקום לקשקש על כיפת ברזל נגד המנהרות, צריך פשוט לשים את הכסף ולעבוד במלוא הכוח. שנית, צריך להכין את צה״ל כך שאם יהיה עימות, הוא יהיה מהיר, החלטי ובעל תוצאות של ממש, כל מה שלא היה בצוק איתן".

"אלה שלושת הדברים שצריך לעשות בעזה", מסכם ח"כ שלח, "אבל ראש הממשלה של צוק איתן ושל אפס המעשה שלאחריו מעדיף להצטלם על חיילים ולהתגאות בשקט והרתעה, דברים ריקים שנענים תוך שעות בחילופי אש. ככה, לשיטתו, מביאים ביטחון."