המרחק בין השואה לתקומה - 3 שנים בלבד

תלמידי בית הספר "מעפילים" בלוד הגיעו אתמול (חמישי) ללשכת שר החינוך נפתלי בנט והעניקו לו את דגל "המעשים טובים'', במסגרת מפעילות חינוכית שמתקיימת השבוע לכ-100 אלף תלמידים כחלק ממיזם ההנצחה "בעוז רוחם".

במהלך השיח שקיימו התלמידים עם השר הדגישו התלמידים בפניו כי "היום יש לנו מדינה וצבא ובמה להתגאות". בנוסף סיפרו התלמידים לשר על אחת הפעילויות שעברו ושכללה לימוד על סרן אהוד דפנא מקיבוץ מעוז חיים- לוחם שריון שנהרג בקרב ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים מפגיעת נ"ט סורי, שסביו משה דפנא כתב עבורו את סיפור הילדים הידוע 'הודי חמודי'.

במהלך המפגש עם התלמידים אמר בנט, "ההבדל בין יום השואה ליום הזיכרון ולמעשה בין השואה לתקומת המדינה הוא 3 שנים בלבד. אז הובלנו למוות בלי שום רק בשל היותנו יהודים סיבה, והיום כשחיילים לצערנו נהרגים במהלך הקרב הדבר נעשה למען מטרה עליונה וחשובה של שמירה על מדינת ישראל וכוחה וחוסנה מול אומות העולם". 

איתי גרנק, מנכ"ל ארגון ''זהות'' העומד מאחורי מפעל ההנצחה "בעוז רוחם", אמר כי "המפגש המיוחד של מאות אלפי תלמידים בישראל עם דמויות של נופלים, ומפעלי הנצחה שהוקמו לזכרם, לוקח את התלמידים למקום ערכי של עשייה ונתינה למען החברה. הזיכרון של אלו שמסרו את נפשם על הקמת המדינה הוא שמאפשר לנו להתחבר למקורות ולשורשים ולהיות חלק מהשרשרת של העם היהודי".

עדי אביני, סמנכ"ל ''מפעלות הציונות הדתית'' המוביל את הפקת טקסי הזיכרון השונים ביישובים ובראשם טקס הצעירים והנוער שיתקיים בערב יום הזיכרון אמר כי "התרגשות התלמידים ומעורבות כלל הגורמים לרבות מערכת החינוך בפעילויות השונות של מיזם 'בעוז רוחם', מוכיחים כי החברה הישראלית לא שינתה את פניה וכי אנו מגדלים גם בדור הנוכחי נוער לתפארת".

צחי דיקשטיין, מנכ"ל ארגון ''אשכולות'' השותף גם הוא ליוזמה, אמר "אנו עוסקים כל השנה בהדרכה ובחיבור הציבור הישראלי להכרת הארץ ולמורשתה. את השבוע הקרוב אנו מייחדים לסיורי מורשת קרב ולצעידה בעקבות נופלים באתרי הקרבות בסימן 'והגדת לבנך' ואנו מזמינים את הציבור הישראלי לקחת חלק בפעילות שלנו.

''סיפורי גבורת הנופלים שזורים בסיפור הגבורה והתקומה של עם ישראל בדורנו, אותו אנו חפצים להנחיל לנוער ולציבור הרחב, למען המשך נשיאת דגל התרומה והנתינה למדינת ישראל בעת שגרה ובעת מבחן", כך דיקשטיין.