לא נכנס כרגע לפוליטיקה. נעם תיבון
לא נכנס כרגע לפוליטיקה. נעם תיבוןצילום: יח"צ

אלוף במיל' נועם תיבון, לשעבר מפקד הגיס הצפוני, התארח במועדון האקטואליה של אחוזת בית הכרם והתייחס לסוגיות האקטואליות שעל הפרק בצה"ל.

"לממשלות ימין יש אידיאולוגיה ולכן הן פועלות לפעמים בניגוד לעמדת הצבא. הצבא, באומץ גדול, מציג את האמת אל מול הממשלה, אבל בסוף הצבא לא יכול להחליף את המדינאים או את העם", אמר תיבון.

לדברי תיבון, צריך לשמור על התיאום הבטחוני עם הרשות ולהתקדם בנושא הפלסטיני, "זה לא יהיה זבנג וגמרנו אבל בשורה של הסדרים קטנים אפשר להתקדם מולם. כוחות הביטחון הפלסטינים עושים עבודה טובה מאוד, לטובתנו ויש לנו שיתוף פעולה טוב איתם, הם עוצרים אנשים. אני כמפקד יו"ש הייתי נפגש עימם באופן קבוע ושבועי. בתור מי שמאמין שהפתרון העתידי הוא הסכם – הקשר הבטחוני הזה הוא חשוב ביותר ואני חושב שחובה עלינו לטפח את הדבר הזה".

תיבון התייחס גם לאפשרות שהתיאום הביטחוני עם הרשות ייפסק, וציין כי גם לפלסטינים אין אינטרס כרגע לבטל את התיאום הביטחוני, "זה מביא להם יציבות, ובסוף צריך לזכור שהאיום הגדול ביותר על מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית זה הסיפור עם הפלסטינים. אם לא נחתור לאיזשהו פתרון זה לא נעשה יותר טוב, רק יותר גרוע ולכן הכרחי לסיים את הסכסוך, זה אינטרס ראשון במעלה".

בשיחה התייחס תיבון גם לפרשת החייל אלאור אזריה שירה במחבל מנוטרל בחברון. "מאוד כעסתי על החייל מחברון. אנחנו צבא, לא מיליציה, והוא חרג מפקודות פתיחה באש. התפתח פה מסע מכוער שבו השמיצו את הרמטכ"ל ואת שר הביטחון. זה בלתי נסבל".

"הוויכוח סביב הפרשה שהפך פוליטי פגע בחייל, אבל הטיפול בעניין הזה הכרחי כי צה"ל חייב לשמור על אופיו כשומר חוק".

תיבון, שמשמש כיום מנכ"ל של חברת סטארט אפ לזיהוי חומרי נפץ, לא צופה כניסה לפוליטיקה בקרוב. "הרבה אנשים אומרים לי שאני צריך להיות יום אחד בפוליטיקה. אבל יש לי עוד זמן אודות לחוק הצינון", סיכם.