הרב יואל קטן
הרב יואל קטןאתר ישיבה

מוסר אביב.

על מוסר, אמונה וחברה.

הרב אהרן ליכטנשטיין.

עורכים: אביעד הכהן וראובן ציגלר.

ירושלים, מגיד-קורן וישיבת הר עציון,

תשע"ו. 320 עמ'

(6330530‑02)

מעל ליובל שנים עמל בתורה והרביץ תורה, והקדיש רק מעט מזמנו להפיכת תורתו שבעל פה לתורה שבכתב.

כמה עשרות מאמרים הלכתיים והגותיים הדפיס בקבצים שונים במשך השנים. ההלכתיים נדפסו סמוך לפטירתו בספר 'בכורי אביב', וההגותיים – ט"ו מאמרים על הלכה ומוסר, על אמונה ומצוות ועל חברה ומדינה – יוצאים לאור ערוכים וממופתחים בספר מהודר זה.

לענ"ד המאמר החשוב ביותר הוא 'זאת תורת ההסדר' שנדפס בזמנו ב'עלון שבות' ואחר כך גם ב'תחומין'. הוא מציג באופן יסודי, הלכתית חינוכית ומוסרית, את מערכת השיקולים הראויה בכל בחירה שיש בה קיום מצווה אחת על חשבון חברתה, שאלות שמתחבט בהם כל איש הלכה ואמונה בצמתים רבים במהלך חייו.

משפחתו ותלמידיו של רבנו הרא"ל זצ"ל עוסקים בכל המרץ בליקוט ועריכת חידושי התורה הרבים שלו בעזרת טיוטות שהניח הרב וסיכומי תלמידיו, ועוד ארוכה הדרך.

*****

כי אחיך הוא.

שלום, אחדות ואהבת ישראל בפרשת השבוע.

גד מכטה.

מעלה אדומים,

תשע"ו. 228 עמ'

([email protected])

לקט של דברי גדולי ישראל על חשיבות השלום, האחדות ואהבת ישראל לפי סדר פרשות השבוע. המחבר, ר"מ בישיבת 'ברכת משה' במעלה אדומים, מעלה מכל פרשה אוצרות של חינוך ואמונה, הכוללים יסודות בלימוד זכות ואהבת חינם ואהבת ה' והרצון להיטיב ועוד ועוד, ששילובם יחד יקרב את הגאולה השלמה שלה אנו מייחלים.

בפרשת אמור מביא המחבר את המדרש שמוצא בכל אחד מארבעת המינים בלולב דימוי לבני אדם בעלי אופי פרטי וציבורי מסוים. והוא מדגיש את הסיום של המדרש: "יוקשרו כולם אגודה אחת ויהיו מכפרין אלו על אלו" – בכל קבוצה יש מה לחזק ומה לשפר, והקישור ההדדי יביא את העם כולו למצבו האידיאלי.

*****

טוב להודות.

ליום העצמאות ויום ירושלים.

פסקי הלכות, שיעורים ודרשות ממשנתם של מרן הראשל"צ הגאון הרב מרדכי אליהו זצוק"ל, ומהגאון הרב שמואל אליהו שליט"א.

עם הגדת 'טוב להודות', הליכות היום, סדר ההודאה בתפילה ועוד.

העורך: הרב משה עמיאל.

אבני חפץ, תשע"ו. 741 עמ'

([email protected])

הרבה השתדל האב רבנו הגר"מ אליהו זצ"ל, והרבה משתדל בנו הרב שמואל אליהו שליט"א, שבעלי הנס יכירו בניסם, שכל יושבי תבל ידעו להעריך את המתנות הטובות שנתן ה' לנו בקום המדינה וקיבוץ הגלויות והניצחון במלחמות והתפתחות עולם התורה ועוד ועוד. לא תמיד הדברים האלה מובנים מאליהם, ונותרו הרבה עיניים שצריכים לפקוח והרבה אוזניים שצריך לפתוח והרבה לבבות שצריך לחזק כדי שיהיו חלק מובן מאליו מחיינו ומתפילותינו, ובעיקר במועדי אייר שעוד יש לצקת בהם תוכן.

הלקט הגדול הזה בלול בכל טוב – פסקי הלכה, נוסחי תפילות, דרשות חיזוק, דברי הלל ומקורות בענייני ארץ ישראל ויישובה.

[email protected]