קנדה
קנדהiStock

שריפת הענק במחוז אלברטה שבצפון מערב קנדה הולך ומחריף, למעלה ממאה אלף איש פונו בימים האחרונים מבתיהם, וכפי הנראה פתרון לא נראה באופק.

לפי הרשויות שריפת הענק עלולה להימשך תקופה ארוכה, ורק באמצעות של מספר ימים של גשם ללא הפוגה יצליחו אולי להשתלט על הלהבות.

כאמור, מאה אלף איש פונו מבתיהם ונתונים לחסדם של ארגוני סיוע ממשלתיים ובינלאומיים שמנסים למצוא להם קורת גג ואמצעיים קיומיים אחרים כשבתיהם של חלקם אינם קיימים יותר. מטבע הדברים, לפני הכל כיהודים הדאגה נתונה ליהודים שבין המפונים ועל מצבם בשעת חירום שכזאת.

הרב מנחם מענדל מטוסוב, שליח חב"ד ומרבני מחוז אלברטה בקנדה, סיפר על שמתרחש במקום ועל דרכי הסיוע ליהודי האזור.

"לפני הכל חשוב לדעת כי ב"ה ממה שידוע לנו מצבם של כל היהודים באזור הוא טוב, הם לא נפגעו. השריפה אירע באזור מיוער ומבודד במחוז אלברטה, שסמוך לו ממש מתגוררים אלפים. בסך הכל מתוך מאה אלף איש שפונו ישנם כמה עשרות משפחות יהודיות בלבד. הקהילה היהודית הגדולה הקרובה בה אנו מתגוררים, היא במרחק של כארבע שעות נסיעה ברכב מאזור האסון", צוטט הרב מטוסוב בעיתון החרדי 'המבשר'.

עוד אמר כי "כיהודים הערבים זה לזה, מיד כשהגיעו הידיעות הקשות על מה שמתרחש באזור, נסינו לאתר כל אחד ואחד מהמשפחות המופיעות אצלנו ברשומות, הם כמובן כבר לא היו בבית, אבל יצרו עמנו קשר והודיעו כי הכל עמם כשורה. יחד עם זאת יתכן ויש יהודים נוספים שאיננו יודעים עליהם, ומקווים שבעזרת ה' גם מצבם טוב".

לדברי הרב מטוסוב, הם הציעו את עזרת הקהילה לכל מי שיחפוץ, ולפי מה שנאמר להם מתוך עשרות המשפחות היהודיות מספר משפחות נסעו לקרובי משפחה בטורונטו, ואף מהם שעזבו את קנדה בדרכם לקרובי משפחה באיטליה מכיון שלא ידוע מתי יוכלו לחזור לבתיהם. כמו כן ישנם שלושה יהודים שנעזרים בקהילה שלהם.

"ב"ה אין נפגעים בנפש, למרות שכפי הידוע הנזק לרכוש הוא רב ועצום. אנו מצדנו נערכים לסייע להם בכל מה שניתן, ובראש וראשונה לתת מזוזות כשרות לכל המשפחות המתגוררות במקום", סיפר.