חידון התנ"ך מוקלט.

אלקנה פרידמן הוא חתן התנ"ך העולמי לנוער יהודי לשנת תשע'ו. אלקנה לומד בישיבת "בני צבי" בבית אל.

אביו של החתן הוא הרב אהרון פרידמן, רב ומחנך בישיבת כרם ביבנה. אימו היא מורה באולפנת הרב בהרן באזור גדרה, שבה לומדת סגניתו.

לערוץ 7 סיפר החתן, "בסיעתא דישמיא הגעתי למקום הזה. היה לי סיפוק גדול מלימוד התנ"ך ומהאירוע המרגש הזה בירושלים. גם אחרי הפרס אמשיך ללמוד את התנ"ך ואני מודה לכל משפחתי שתמכה בי ולצוות הישיבה שסייע לי להגיע למעמד הזה".

מישיבת 'תורת החיים' שם למד ביסודי החתן נמסר, "ישיבת תורת החיים מברכת את תלמידה אלקנה פרידמן לרגל זכייתו בתואר חתן התנ"ך העולמי. בחשיבותו של לימוד התנ"ך קשה להפריז. שקדנותו של אלקנה נכרה היטב בלימודיו בישיבה, והיום הוא קצר חלק מהפירות שתלמודו הניב לו. אשריך אלקנה- יגעת ומצאת- תאמין!"

משפחת פרידמן
משפחת פרידמןצילום: ערוץ 7

במקום השני זכתה תהילה מטס מאולפנת בהר"ן בגדרה. במקום השלישי זכה צוריאל נעמן מתיכון אורט בשלומי. במקום הרביעי זכה גדעון פוקס מדרום אפריקה.

שר החינוך נפתלי בנט אמר, "התנ"ך היה ועודנוּ מגבש הזהות הראשי של האומה שלנו. הוא מקור החיים שלנו, הוא מקור ההשראה המוסרית והחברתית שלנו והוא מקור הזכות שלנו להילחם על חיינו כאן, בארץ ישראל. ואני פונה היום לכולנו: אנחנו אוהבים את המדינה שלנו, אז בואו נפסיק את פסטיבל ההלקאה העצמית. בואו נוציא הכללות נגד עמנו, המתמודד מזה חצי שנה מול גל טרור אכזרי.

העם הנפלא שלנו עושה זאת -לא בהתבהמות, אלא באצילות; לא בהתלהמות, אלא מתוך ערבות הדדית נדירה. יש להפסיק את הוצאת דיבתנו רעה. בעולם עושים זאת מספיק טוב. עַם ישראל גיבור ורוחו איתנה. מגיע צל"ש לאנשים הפשוטים בעם ישראל, שהתמודדו השנה בגבורה מול הטרור ויכלו לו".

חידון התנ"ך נועד ללכד את העם היהודי בישראל ובגולה סביב ספר הספרים, שורש הזהות היהודית וערכיה. לשלב הגמר העפילו 16 מועמדים מצטיינים מהארץ ומחו"ל אשר גברו בשלב הקדם פומבי על 65 מתמודדים מ- 33 מדינות שונות, בהן: ארה"ב, קנדה, מקסיקו, אוסטרליה, צרפת, דרום אפריקה, פנמה ועוד.

אלקנה פרידמן
אלקנה פרידמןצילום: שלומי אמסלם לע"מ
תהילה מטס
תהילה מטסצילום: שלומי אמסלם לע"מ