אוהדי באר שבע. נלחמו על השבת
אוהדי באר שבע. נלחמו על השבתצילום: פלאש 90

הלחץ עשה את שלו. שני משחקי ליגת העל בכדורגל שמתקיימים בשעה זו, בהם משחקות שתי המוליכות הפועל באר שבע ומכבי תל אביב, הוזזו ב-45 דקות מהשעה המקורית.

הסיבה להעברת המשחקים מהשעה המקורית נעוצה בלחץ ציבורי גדול שהגיע מאוהדים שומרי שבת אבל לא רק. 

תחילת המחאה הגיעה מאוהדי באר שבע המסורתיים שרצו לקחת חלק במשחק הערב (מוצאי שבת) של קבוצתם מול מכבי חיפה שמתקיים באצטדיון סמי עופר שבחיפה, ועשוי להיות משחק ההכתרה של האליפות הראשונה מזה 40 שנה של המועדון מהנגב.

אוהדי באר שבע כעסו על מועד שריקת הפתיחה שנקבע לשעה 19:00, כשהשבת עדיין לא יצאה ופנו לראש העירייה ולרב העיר בכדי שאלה יפעילו לחץ על מנהלת הליגה ועל זכיין השידור, הערוץ הראשון, בבקשה להזיז את שעת המשחק עד לצאת השבת.

במנהלת הליגה נענו לבקשה אך הערוץ הראשון מנגד סירב כשטען כי דבר זה יהיה בלתי אפשרי בשל שידור גמר האירוויזיון שיפתח בשעה 22:00. 

גם בג"צ נאלץ להתערב בהחלטה, זאת לאחר שב'תנועה למדינה יהודית' הגישו בקשה להתערבות. בבג"צ השיבו כי הבקשה הוגשה באיחור ואינה מפורטת מספיק ולכן הם מסירים את התערבותם מההחלטה בנושא.

לבסוף, בשל לחץ מאוהדי ספורט נוספים של מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים, שהמשחק ביניהן היה אמור להיפתח ביחד עם משחקה של באר שבע, במנהלת הליגה פנו פעם נוספת לערוץ הראשון וביחד החליטו על דחיית פתיחת שני המשחקים ולקיימם בסמוך לצאת השבת.

האם זוהי התחלה של בשורה חדשה בליגת העל שבכדורגל ובעונה הבאה גם אוהדי הכדורגל שומרי השבת יוכלו ליהנות ממשחקים רבים?