שני בתים לא חוקיים שנבנו על ידי ערבים בשנת 2002 בתוך הגן הלאומי "סובב חומות ירושלים" נהרסו הבוקר (שלישי) על ידי רשות הטבע והגנים ומשטרת מחוז ירושלים. 

מבצע האכיפה כנגד שני הבתים שנבנו בשנת 2002 בניגוד לחוק עמד לצאת לדרך לקראת חג הפסח, אולם שעות ספורות לפני המועד שנקבע בתיאום עם כלל גורמי הפיקוח, הגיעה הנחיה ישירה ממשרד ראש הממשלה לבטל את מבצע האכיפה, עובדה שגם גררה הטלת קנס כספי על המשטרה שנאלצה לבטל את הזמנת הכלים ההנדסיים. 

לאחר לחצים שונים לקדם את מבצע האכיפה, הגיעו הבוקר כוחות משטרה בליווי כלים הנדסיים והרסו את שני המבנים.

נציין כי לפני כחודשיים דחה בית המשפט באופן סופי את טענותיהם של בעלי הבתים, וקבע כי אין מקום לדחות את הריסת המבנים שהוקמו בניגוד לחוק.

בתנועת רגבים שעוקבת אחרי הבניה הבלתי חוקית מברכים על מבצע האכיפה. "מדובר באכיפה חשובה ומבורכת שביצעו גופי האכיפה אבל חשוב לזכור את האבסורד", אומר מאיר דויטש, מנהל מחלקת המדיניות בתנועת רגבים.

"מדובר בבתים שנבנו בתוך גן לאומי כל כך חשוב לפני 15 שנים. הגענו למצב בו נערכת מלחמת התשה משפטית שנמשכת זמן כה רב עד לתיקון הבעיות והחזרת המצב לקדמותו, ולכן חשוב לחזק את מעמדם של הגנים הלאומיים בירושלים, ולאפשר אכיפה מיידית ומהירה כנגד כל פלישה טריה", הוסיף דויטש.