חומר מיסיונרי שחולק בפתח תקווה
חומר מיסיונרי שחולק בפתח תקווהצילום: פעילי יד לאחים

אלפי פלאיירים ובהם חומר מיסיונרי חולקו לאחרונה בתיבות הדואר ברחבי פתח תקווה, כך דיווחו תושבים רבים שפנו לארגון "יד לאחים" המטפל בבעיות מסוג זה.

בארגון, המפעיל מחלקה מיוחדת לטיפול במיסיון וכתות, מיהרו לשגר פעילים שהתריעו בפני התושבים על הסכנה המיסיונרית וחילקו להם חומר הסברה נגד הכתות והפעילות המיסיונרית.

בארגון מספרים כי הפעילות המיסיונרית בארץ היא מהאינטנסיביות בעולם. "המיסיונרים מפנים מרץ רב להעברת יהודים דווקא לדת הנוצרית, ורואים בכך הישג מיוחד", אומר הרב שמואל ליפשיץ, מראשי הארגון, ומדגיש, "המערך המיסיונרי בארץ מבוסס בעיקר על הכתות הנוצריות הגדולות "היהודים המשיחיים" ו"עדי ה'", ועוד עשרות כתות קטנות".

בארגון מזכירים כי המניע העומד מאחורי הפעילות המיסיונרית הוא מניע אידיאולוגי דתי. "המיסיונרים רואים בהכנסת כמה שיותר אנשים חדשים לדתם ייעוד חיים", מדגיש הרב ליפשיץ, "האמונה שלהם גורסת כי ככל שיהודים רבים יותר יתנצרו, כך יתקרב מועד התגלותו של ישו הנוצרי כמשיח. ופעילות שנעשית מתוך להט אידיאולוגי ולמען מטרה נעלה כביכול, מסוכנת פי כמה".

בארגון מבהירים כי הם רואים בהצלת נפשות יהודיות מן הנצרות מטרה עליונה וכי זו הסיבה העיקרית המניעה את הפעילות הנמרצת מול המיסיון ופעיליו.

"במקרה בפתח תקווה, מדובר בחומר של הכת המיסיונרית הפונדמנטליסטית 'היהודים המשיחיים' שעושים כל שביכולתם לגרום להמרת דתם של יהודים תמימים לנצרות, באמצעות שימוש במושגים יהודיים", מדגישים ביד לאחים, "למרבה הצער, גם 68 שנים אחרי הקמת מדינת ישראל, יש מי שפועל לטרפוד החוק האוסר על חלוקת חומר של כתות מיסיונריות ולכן פעילות המיסיון בעייתית אך אינה מנוגדת לחוק".

"במידה והציבור נתקל בחומר מיסיונרי מסוג כזה או אחר , כדאי לפנות לארגון בכדי שנגיע לאזור ונזהיר את התושבים מפני הסכנה, וכך נביא למיגור התופעות האלו", מוסיפים בארגון.