אריה דרעי
אריה דרעיצילום: פלאש 90

שר הפנים, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ויו״ר ש״ס אריה דרעי יצא היום (ג') לביקור רשמי במספר יישובים בדרום.

את הביקור פתח בעיר הדרומית אופקים, שם התקבל על ידי ראש העיר יצחק דנינו ובכירי העיריה, סגן ראש העיר שלמה עזרן, יו״ר המועצה הדתית הרב בנימין מלכה, מחזיק תיק החינוך החרדי אברהם דייטש ועוד.

בישיבה חגיגית שהתקיימה באולם מועצת העיר פתח ראש העיר יצחק דנינו בדברי ברכה ואמר כי "העיר בת 60 אך עדיין סובלת מתסמיני עיירת פיתוח", אמר ראש העיר. "הצטרפו אלינו עולים מכל עדות ישראל והיא כוללת פסיפס גדול של אוכלוסיות, בניהן הציבור החרדי לגווניו המונה 30 אחוזים מאוכלוסיית העיר״.

ראש העיר דנינו סיפר על תנופת הפיתוח והבניה הגדולים המתחוללים בעיר, בבניית שכונות חדשות, כאשר בתוך עשור שנים העיר אופקים עומדת להכפיל את עצמה, בהיותה השער לנגב, עם מחירי קרקע זולים ואמצעי תחבורה רבים. יחד עם זאת ציין את בעיות התקציב השוטף של העיר שלא מאפשר כמעט יכולת פיתוח, כמו גם את מצב התעסוקה הירוד ושיעורי העוני. בהקשר הזה אמר דנינו כי ישנו עיוות בחלוקת ההכנסות בין הרשויות הסביבה והזכיר לדוגמא את ההכנסות הארנונה ממוזיאון חיל האוויר בחצרים ההולכים במלואם למועצה סמוכה ועוד.

שר הפנים דרעי אמר, כי הוא מרגיש בבית בעיר אופקים. ״אני שמח לשמוע על ההתפתחות הצפויה של העיר, הרבה שנים שלא שמעו כאן קולות בניה״. השר הוסיף, כי בתפקידו כשר הפנים הכריז זה מכבר, כי תכניות ההבראה של משרדו הן תכניות המראה. ״אני מקדם החלטת ממשלה מיוחדת שתתן תעדוף מיוחד לעיר אופקים. כמו כן אני מקים את התכנית לביטול מעמד ערי עולים, כאשר המדינה תשלם 100 אחוז ארנונה על משרדיה. באופן הזה נגייס 500 מליון ש״ח מכל הרשויות אותם נחלק בעיקר לרשויות החלשות, כדוגמת אופקים. כך תוכל העיר לקבל משאבים ולצאת לתכניות ארוכות טווח״.

בתחום שיפוץ ותחזוק מוסדות החינוך, הציע השר את עזרת משרדו באופן של שיתוף משרדי ממשלה וגופים נוספים, בשיטה של איגום תקציבי. 

בהמשך ביקר דרעי בעיר קריית מלאכי שם נועד עם ראש העיר מר אליהו זוהר, מנכ״ל העיריה וחברי המועצה.

דרעי אמר כי הוא שמח שקריית מלאכי שלא היתה כלולה בנגב והגליל נכנסה כעת לתחום משרדו  - משרד הפריפריה. ״נעשתה כאן עבודה טובה בשנתיים האחרונות, ואין שום סיבה שהעיר הנמצאת במיקום מעולה לא תהיה איתנה בזכות עצמה. זה לא חזון רחוק. נעזור לעיר ככל שנוכל״, אמר.