המשא ומתן בין ישראל ביתנו והליכוד

שר התיירות יריב לוין, שמנהל את המשא ומתן עם ח"כ אביגדור ליברמן, אומר הבוקר לערוץ 7, כי לא צפויים שינויים בתיקים בקרב השותפות הקואליציוניות הקיימות.

"זה לא סוד שהייתי שמח לקבל את תפקיד שר המשפטים, אבל אני סבור שצריך ככל האפשר להמעיט בזעזועים. אני לא רואה סיבה לקחת תיק שהיה ברשות השותפות שלנו, הבית היהודי בוודאי לא נפגע מהמהלך הזה ולא נלקח ממנו שום תיק שהיה ברשותו. יש יתרון בכך שמרבית השרים ימשיכו בתפקידיהם. הדבר הנכון זה לקיים את המבנה הקואליציוני הקיים מול השותפות", הסביר לוין.

לדבריו, "ברור שבתוך הליכוד יהיה סבב של תיקים, יש כרגע שני תיקים פנויים ושני משרדים שעוברים לישראל ביתנו, את הסבב הזה יבצע ראש הממשלה, וגם לי יש סבלנות כמו לכולם. אני שומע דיבורים על הדחת שר הביטחון, אלו דיבורים שאינם במקומם, אין לנו חזקה על שום משרד וזה טבעי שיש סבב מינויים".

השר לוין מרגיע את המפלגות הדתיות והחרדיות, וקובע כי לא יהיו שינויים בנושאי דת ומדינה, "לפני שלושה חודשים ישראל ביתנו הודיעה שתהיה מוכנה להיכנס רק על בסיס של שינויים מרחיקי לכת בנושאי דת ומדינה, ברית הזוגיות, החזרת המתכונת היש עתידית של חוק השיוויון בנטל ועוד, אנחנו לא הסכמנו לדברים האלה, כי זה היה מביא לפירוק הממשלה. הסיכום היום עם ליברמן הוא ברור, שום דבר מדברים אלה לא יעשה בלי הסכמה של כל השותפות שלנו, אנחנו עומדים בתוקף על כך שהכול יהיה שריר וקיים".

"הנושאים האלה נחתמו על ידינו ללא הרבה ויכוחים ובוודאי שכך צריכים להיות הדברים. גם אביגדור ליברמן אמר בצורה ישירה ואמיצה, שהוא מבין שהוא לא יוכל לקבל את כל דרישותיו ומרגע זה, ברור שניתן להשלים את המשא ומתן", ציין לוין.

השר לוין משוכנע שליברמן ראוי להיות שר בטחון, "היו בעבר אנשי צבא שרי בטחון שלא הצליחו כל כך, אני חושב שליברמן עתיר ניסיון, האיש כיהן שש שנים כשר חוץ, היה יו"ר ועדת חוץ ובטחון תקופה משמעותית והוא לא צונח משום מקום".

בעקבות המהלך מאמין לוין שהממשלה תוכל לעבוד ביציבות, "לא היה אפשר לעבוד במתכונת של 61 ח"כים, זו מתכונת לסחטנות ולכן היום אנחנו יוצאים לדרך חדשה. כבר ראינו אתמול איך המהלך הזה הביא להסכמה כמעט באופן מיידי בנושא הגז".

לוין מתייחס לעזיבתו הצפויה של יעלון את משרד הבטחון, "בוגי יעלון עשה ותרם רבות למדינת ישראל, וימשיך לתרום כגורם בכיר בליכוד. זה לא סוד שהיו לי חילוקי דעות לא פשוטים עם יעלון, אך ידענו לדון בהם באופן עניני ולא בשפה משתלחת. הוא ימשיך להיות חלק חשוב במערכת".

"ללא ספק זה מה שהיה צריך להיות מלכתחילה, ישראל ביתנו היא השותפה הטבעית.  נעשו טעויות, ומנהיגות נבחנת ביכולת לשים את המחלוקות בצד", מסביר לוין ומוסיף כי למרות זאת לא נעשה למחנה הציוני 'תרגיל', "התקיים משא ומתן בצורה כנה, היה ברור כל זמן שמדובר על הצטרפות לממשלה קיימת, ואם המחנה הציוני מסוגל לעשות את כברת הדרך הזאת הדלת פתוחה. אני הערכתי שהסיכוי אינו גדול. יאמר לזכותו של יצחק הרצוג שההתעקשות שלו היתה על דברים מהותיים בנושאים עקרוניים וכמובן אנחנו לא הסכמנו להם".