ידנו על ההדק
ידנו על ההדקצילום: דובר צה"ל

תת-אלוף יהודה פוקס מונה היום (חמישי) למפקד עוצבת "שועלי האש" בפיקוד הדרום.

טקס החילופים נערך בבסיס מפקדת האוגדה ברעים, במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, מפקדי האוגדה ולוחמיה, בני משפחה ומוזמנים נוספים. 

תת-אלוף יהודה פוקס החליף בתפקידו את תת-אלוף איתי וירוב, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות וצפוי להתחיל את תפקידו כראש מטה זרוע היבשה.

אלוף פיקוד הדרום אייל זמיר אמר, "לא חפצי מלחמה אנחנו אך איננו יראים מפניה. ידנו על ההדק, עינינו פקוחה ובוחנת, אנו מוכנים לפעול בעוצמה שנידרש. התוכניות מוכנות, תותחי הטנקים משומנים. מתוך ההבנה כי לצד הפיקחון, אופיו של החמא"ס והבנת המציאות, אנו מקווים כי השקט יישמר וימוצב מתוך עוצמה כל עוד ניתן בצורה נכונה על ידי שני הצדדים לטובת פיתוח אזרחי, כלכלי ולרווחת וטובת האוכלוסיות משני עברי הגבול. 

היום איתי מסיים תפקידו באוגדה לאחר תקופה משמעותית של פיקוד ומוחלף על ידי יהודה פוקס. איתי, קצין התקפי, יוזם אך יודע איפוק וריסון בהפעלת הכוח. מקורי ויצירתי בחשיבה, דרשן וקפדני, נוכח בכל מקום ומאפשר, מחובר לקרקע, לאנשים ולחיילים. אני מאחל לך הצלחה בתפקיד ראש מטה זרוע היבשה, תפקיד מרכזי וחשוב ובעיקר בעת הזו. יהודה, אתה מכיר היטב את פיקוד הדרום, אתה מבין היטב את האתגרים, אני סמוך ובטוח ביכולתך לממש את אחריותך ואני והפיקוד לידך ולעזרתך".

מפקד עוצבת "שועלי האש" היוצא, תת-אלוף איתי וירוב אמר "הייתה לי הזכות לראות את חזון הדורות מתגשם לנגד עיני, לראות את הצמיחה והשגשוג ולהיות להם חומת מגן. להכין כוחותיי ליום קרב, ללמוד וללמד מלחמה. הייתם לי אנשי אוגדת עזה סמל ואות להקרבה, להתמדה ולמחויבות אין קץ, מוכנות שאף פעם לא די לה, סמל לרעות ואחוות לוחמים".

מפקד עוצבת "שועלי האש" הנכנס, תת-אלוף יהודה פוקס אמר בטקס "בחיל ורעדה, בהתרגשות עצומה, תוך מודעות לכובד האחריות שהוטלה עלי, אני מקבל על עצמי את תפקיד מפקד האוגדה. אני מתחייב להגן על גבולה של המדינה ולאפשר חיים טובים לכל החפץ בחיים. אני מקבל לידי אוגדה חזקה, מאומנת, מתורגלת ומיומנת- אוגדה מוכנה. תודה למפקדי, מפקד פיקוד הדרום ולרמטכ"ל, על האמון שנתתם בי בהיטלכם עלי משימה זו".