החשוד בבית המשפט
החשוד בבית המשפטYonatan Sindel/Flash 90

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד ארז פדן ועו"ד מרים בן גל, הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד רב ומשגיח בישיבה בירושלים בגין עבירות אינוס רבות במשך שנים בבנות משפחתו מאז שהיו ילדות.

מעשיו של הנאשם החלו בהיותה של אחת המתלוננות כבת 6, ונמשכו שנים ארוכות גם בבנות משפחה נוספות, תוך שימוש במצגי מרמה ומניפולציות מסוגים שונים.

על פי כתב האישום, במעשיו כלפי המתלוננות מגיל רך ולאורך השנים, הפך הנאשם את הנפגעות לכלי לסיפוק יצריו ותאוותיו. הנאשם השיג שליטה עליהן באופן ששלל מהן יכולת ליתן הסכמה חופשית, להתנגד למעשיו ולהבין את טיבם ומשמעותם האמיתיים.

כתב האישום מגולל מעשים מחרידים שבוצעו בנערות חלקם בחסות "ההלכה". על פי כתב האישום "הנאשם ניצל את גילה הרך של א' וכן את מעמדו המשפחתי והתורני הנחשב והמכובד בקהילה ובעיני משפחתה של א'. הנאשם ניצל את עובדת היותו תומך כלכלי במשפחתה תוך העצמת תחושת התלות והחובה של א' כלפיו. ככל שהלכה ובגרה א', הוסיף הנאשם והשתמש כלפי א', בנוסף לכל אלה, בשורה של מצגי מרמה, כזבים ומניפולציות לרבות: אסמכתאות הלכתיות לכאורה לפיהם המעשים המיניים לא רק שאינם אסורים אלא אף מהווים קיום מצווה, טענות כי המעשים עם א' הם מרפא למחלותיו וכי בריאותו ואף חייו תלויים בכך, וכן מצגים כי המעשים הכרחיים ל"תיקון" הקלקול בנשמתה של א' מגלגולה הקודם".  

במקרה אחר נטל הנאשם, בכוונת מרמה, הקלטה של הרב חיים קנייבסקי אומר דברי הלכה, דברים שאין להם כל קשר אל הנאשם, והשמיעה בפני  א' בטענה כי הדברים נאמרו כהכשר לקשר ביניהם, זאת במטרה לשכנעה להסכים להמשך הקשר המיני עמו. על פי כתב האישום, א' גילתה את דבר המרמה ודחתה את הנאשם.

הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.