יהודה וינשטיין
יהודה וינשטייןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

עו"ד יהודה וינשטיין, לשעבר היועץ המשפטי לממשלה, תוקף את הסיכום בין "ישראל ביתנו" לליכוד ולפיו יתוקן צו בתי הדין הצבאיים כך שיספיק רוב של שני שופטים על מנת לגזור עונש מוות על מחבלים.

מדובר בהישג לחבר הכנסת אביגדור ליברמן, שהטלת עונש מוות על מחבלים היתה חלק מהתנאים שהציב לכניסתו לממשלה.

"אני אמרתי שלא אכהן כיועץ משפטי לממשלה אם יהיה פה עונש מוות", אמר וינשטיין לאתר "הארץ" וטען "אני חושב שזו ללא ספק העמדה הראויה ואני חושב שגם מנדלבליט צריך להתנגד באופן נמרץ לגזירה הזאת".

וינשטיין נימק את התנגדותו, "אין לזה אח ורע בעולם. אין מדינות שהוסיפו עונש המוות לספר החוקים, יש רק כאלה שגרעו אותו. זה לא פרקטי מבחינת הרתעה כיוון שאלו עבריינים שפועלים בכל מקרה ממניע אידיאולוגי ולא חוששים ממוות, ובנוסף זה לא מוסרי".

בתנועה למשילות ודמוקרטיה מגיבים לדבריו של וינשטיין ואומרים כי ''התואר 'יועץ משפטי לממשלה לשעבר' ואפילו התואר 'יועץ משפטי לממשלה מכהן' לא מעניק לאוחז בו מומחיות מיוחדת בנושא הרתעת מחבלים, ואף לא בנושאי מוסר''.

היועץ המשפטי של התנועה למשילות עו"ד שמחה רוטמן אומר כי "אין ספק שזכותו של היועץ המשפטי לשעבר להביע את עמדתו בנושאי מדיניות, ככל אזרח במדינה, אולם העובדה שבעבר הוא ניסה לכפות על הממשלה את עמדתו האישית תוך שימוש לרעה בתפקידו ובכח משרתו, אינה ראויה ופוגעת בעקרונות דמוקרטיים בסיסיים".