דורי גולד, השגריר המצרי והעתיקות שהושבו
דורי גולד, השגריר המצרי והעתיקות שהושבוצילום: אלרם מנדל, משרד החוץ

עוד סימן להתחממות ביחסים עם קהיר. ישראל השיבה היום (ראשון) לשגריר מצרים שני מכסים של ארונות קבורה בני אלפי שנים מתקופת הפרעונים.

מדובר בעתיקות שנגנבו ממצרים לפני שנים אחדות – ואותרו על ידי ישראל.

במהלך טקס מיוחד שהתקיים במשרד החוץ בירושלים – העניק מנכ"ל המשרד דורי גולד את העתיקות בחזרה לשגריר מצרים.

"מה שאנחנו עושים היום זה משהו סימבולי – אבל גם חשוב. יש לנו מגמה בשנים האחרונות של שיפור היחסים בין ישראל ומצרים. אבל אם אתה מסתכל בכל המזרח התיכון – ורואה איך שדאע"ש משמיד עתיקות, שיתוף הפעולה בין ישראל ומצרים עומד בניגוד למה שקורה שם", אמר גולד בשיחה שקיים עם שמעון ארן – כתב קול ישראל בערבית.

"זה אולי נותן בסיס ותקווה שיהיה מזרח תיכון אחר. לא מזרח תיכון של אלימות וכאוס – אלא של שיתוף פעולה. זה רק מעשה אחד קטן – אבל אולי הוא יהיה חלק יחד עם עוד פעולות של שתי המדינות שיביא לתפנית – שהאיזור הזה צריך כמוה", הוסיף גולד.

הוא ציין שדווקא השלטון הנוכחי במצרים – תואם מאוד את העמדה המדינית הישראלית.

"ההתקרבות של שתי המדינות קיימת בגלל כל מיני סיבות – הן גיאואסטרטגיות והן אישיות. עם זאת, יש לפעמים מעשים קטנים שנותנים לאנשים תחושה טובה ותקווה לעתיד טוב יותר – וזה מה שעשינו היום", אמר גולד.

"אני חושב", הוסיף מנכ"ל משרד החוץ, "שראש הממשלה כבר הזכיר שהאפיק הרצוי לקידום התהליך המדיני – הוא קידום שיתוף הפעולה עם המדינות הסוניות המתונות – ולדעתי מה שהנשיא א-סיסי אמר מאוד קרוב לתפיסה הישראלית היום".

השגריר המצרי, חייזם חארת' הוסיף אמר כי מצרים מעריכה מאוד את המאמצים שנעשו על ידי ישראל להשיב את העתיקות - ואמר כי הוא מקווה ששיתוף הפעולה בנושא החזרת חפצים עתיקים נוספים שנגנבו ממצרים ואותרו על ידי ישראל - תימשך.