ביקור בהר הבית - רגע לפני ההשבעה

פעיל תנועות המקדש יהודה גליק עלה הבוקר (שני) להר הבית רגע לפני שהוא מצהיר אמונים בכנסת ישראל כחבר כנסת של הליכוד.

"לפני ההשבעה בכנסת. ירדתי מהר הבית, הייתי שם שעה, באישור ובגיבוי מלא של המשטרה. על פי הפקודה הנוכחית, מרגע שאהיה ח"כ לא אוכל לבקר בהר הבית ובין השאר המטרה של כהונתי בכנסת היא לנסות לשנות את זה. זה ביקור שאני ממלא בו מצברים.

באתי למצות את השליחות שלי להר הבית שהוא הלב של עם ישראל. באתי לקבל כוחות. כל העשייה שלי בכנסת תגיע מהכוח שקיבלתי מהמקום הזה", אמר גליק.

בתור חבר כנסת ייאסר על גליק לבקר בהר הבית, בשל הנחיית ראש הממשלה האוסרת על חברי כנסת לעשות כן, כחלק מהסיכומים בינו לבין מלך ירדן עבדאללה בניסיון להביא להרגעת הרוחות במקום.

"אין לי כוונות להפר את ההוראות", אמר גליק ואף הביע הבנה להחלטה, "ראש הממשלה החליט על זה מתוך כורח, אחרי שהמקום הפך למרכז הסתה מצד ח"כים של הרשימה המשותפת. אני מקווה שאהיה שליח נאמן ואעשה טוב לעם ישראל. יש לי הרבה עניינים בהם אני רוצה לפעול, אבל כמובן שאם אשכחך ירושלים תשכח ימיני ואני מניח שמה שהעסיק אותי עד עכשיו ימשיך להעסיק אותי".

בתוך כך, הבוקר דווח על קשיים בשיחות הקואליציה בין הליכוד ל"ישראל ביתנו". השר יריב לוין, חבר הכנסת אביגדור ליברמן ושר האוצר כחלון אמורים לדון בשעה זו עם בכירי האוצר בסוגיית הפנסיות לעולים. 

גם חוק עונש המוות למחבלים שדרש ליברמן נתקל בקשיים משום שהיועץ המשפטי לממשלה פסל ככל הידוע את השינוי בחוק.