המפכ"ל באוניברסיטה העברית
המפכ"ל באוניברסיטה העבריתצילום: דוברות האוניברסיטה העברית

מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, השתתף הבוקר (שני) בכנס בנושא "עתיד המשטרה" לזכרו של פרופ' ישראל דרפקין באוניברסיטה העברית והתייחס להתמודדות המשטרה עם גל הטרור, ארגוני הפשיעה והירידה באמון הציבור.

"המשטרה נתפסת בציבור כארגון שעבר משבר עמוק שקשור גם בנושא של נורמות וערכים והפכה לשק חבטות של התקשורת", ציין אלשיך.

לדבריו, "זו נקודת מבט שלא יכולה שלא להשפיע על מי שנכנס לפקד על המשטרה וגם בנקודת המבט של שוטר שרק מחכה להפסיק להיות מושמץ. המטרה היא להבחין בין האזרח הנורמטיבי ובין עבריינים".

בנושא ההתמודדות עם גל הטרור אמר אלשיך, "שמעתי יותר ויותר שאנחנו כרגע נמצאים במצב טוב מבחינת ההערכה שהמשטרה זוכה לה בגלל התוצאות בשטח שאינן טריוויאליות. כשטרור איננו מסוכל בעומק השטח אלא ברובו טרור יחידים, הוא פתאום מקבל טיפול במגע ראשון עם המשטרה שנמצאת במרכזי ערים ובדגש על ירושלים, דבר שאינו מובן מאליו. האמירה שקיבלה את פניי היא שכשהבושם של ההצלחה מול הטרור יתנדף נחזור להיות שק חבטות".

אלשיך התייחס גם להתמודדות של המשטרה עם ארגוני הפשיעה ואמר, "למשטרה בעשור האחרון יש הישגים מרשימים בשיטור הגבוה וטיפול בארגוני פשיעה של פשיעה בינלאומית, ארגוני פשיעה וכנופיות. אומצו במשטרה כלים טכנולוגיים, סיגינטיים ואחרים והמשטרה מגיעה להישגים מרשימים מאז. לפני עשור המשטרה הייתה כמעט אבודה והיה אף רעיון להעביר נושא זה לטיפול השב"כ, רעיון שירד מסדר היום".

הכנס, שהתקיים הבוקר באוניברסיטה העברית בירושלים עסק בעתידה של המשטרה והשתתפו בו חוקרים מהאוניברסיטה בתחום הקרימינולוגיה ומשפטים, נציגי המשטרה וכן מומחים אורחים מהעולם.