"נאבק בתכנית המסוכנת בכל הכלים"

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, תוקף את התכנית לבניית בית ספר לפקידי ממשל של הרשות הפלסטינית סמוך לישוב בית אל שבבנימין ובסמיכות לבסיסי צה''ל באזור.

אלון אומר את הדברים על רקע הדיון שקיימה הבוקר (שני) ועדת המשנה להתנגדויות של מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי, בעקבות התנגדותם של המועצה המקומית בית אל ושל תנועת רגבים להקמת בית הספר הגבוה לממשל של הרשות הפלסטינית.

לדברי ראש המועצה, הקמת המבנה תביא לסיכון ביטחוני של ממש, "הישוב והבסיסים נצפים ונשלטים מהמבנה המתוכנן. כדי לסבר את האוזן אספר שרק בשנת 2015 היו אחד עשר אירועי ירי מהכיוון שבו מתוכנן בית הספר לממשל. החשש הוא שקני הנשק של אותם פקידי ממשל יופנו כלפי ישראלים כפי שהיה בעבר".

שי אלון מציין כי הקמת הקמפוס על שטח C סותרת גם את הסכמי אוסלו, אשר מאפשרים לרש"פ שליטה אך ורק בשטחי A ו-B, "בעיניי זה מוזר שתכנית כזו כמעט עברה ונחתמה היום במנהל האזרחי.

"אני יודע שהוצגו מספר מקומות חלופיים לבניית המבנה הזה אבל הם דווקא בחרו בחלופה הכי קרובה למחנות ולישוב", סיפר.

ראש מועצת בית אל מזכיר את שאירע לפני מספר חודשים כאשר שוטר פלסטיני ירה לעבר חיילים במחסום הסמוך למקום שבו מתוכנן המבנה. "ראינו כבר מקרה של פקיד פלסטיני שהפנה את הנשק כלפיי חיילים. אנחנו לא ניקח את הסיכון הזה ונאבק בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לגנוז את התכנית הזו", הבטיח אלון.