מעון זה חינוך לילדים, לא בייביסיטר

יו"ר תנועת הנשים ''נעמת'', גליה וולוך, תקפה היום (שלישי) את התנהלות הממשלה בסוגיית מעונות היום.

בדיון סוער, המשותף לוועדות העבודה והרווחה ולוועדה לקידום מעמד האישה, התגלעו פערים בין משרדי הכלכלה והאוצר לבין מפעילי מעונות היום לגיל הרך, אשר הודיעו על כוונתם לשבות ביום חמישי בעקבות המשבר בו הם שרויים לטענתם בשל מחסור בכוח אדם ובתקציבים. 

במהלך הדיון אמרה וולוך כי "במשך שנים רבות אנחנו מעלים את סוגיית הגיל הרך ומנהלים משא ומתן מול משרד הכלכלה וזורים לנו חול בעיניים''.

''לצערנו הרב אנחנו עושים מאבק על גבם של ההורים ואין לנו שום עניין להזיק להורים. אנחנו עושים את זה מתוך אידיאולוגיה חברתית. אנחנו בקריסה כי אין לנו עובדות שמגיעות למעונות היום בישראל, הן לא מגיעות בגלל תנאי העבודה הקשים והשכר הנמוך. איפה התגבור של סייעת שנייה במעונות?'', שאלה.

וולוך הדגישה כי שכר הלימוד שמשלמים ההורים למעונות לא יעלה ועל כן המדינה חייבת להגדיל את היקף הסיוע. ''אנחנו רוצים שמדינת ישראל תכיר בכך שחינוך מתחיל מגיל לידה והמדינה צריכה לתקצב את זה.

''מתי בנו בפעם האחרונה מעון בישראל? רק רבע מכלל ילדי ישראל נמצאים במעונות יום מפוקחים וכל היתר במסגרות פרטיות או אצל הסבתא או מטפלת", אמרה.

יו"ר ''נעמת'' הדגישה לסיום ''אנחנו מזמן לא שירות של בייביסיטר אלא נותנים חינוך לילדים בגיל הרך ומצפים שמדינת ישראל תבין את זה".