ל"ג בעומר
ל"ג בעומרצילום: פלאש 90

המחלקה העירונית לאיכות הסביבה בבני ברק יצאה בקריאה לציבור להתגייס להפחתת הנזקים הסביבתיים, התברואתיים וכן להימנע מהדלקת מדורות ל''ג בעומר במקומות בהם יש סכנה שהאש תגרום לפגיעה בנפש.

בקריאה לציבור, עליה חתומים ראש העיר חנוך זייברט ומחזיק תיק איכות הסביבה פרץ אברמוביץ, התבקש הציבור להקפיד על שטח נקי וחשוף למדורה, להימנע מהדלקת המדורה מתחת לעצים או בסמוך לשדה קוצים, וכמו כן לתחום את המדורה בשורת אבנים למניעת התפשטות האש, להדליק מדורות מרכזיות במקום מספר רב של מדורות קטנות, לשרוף ענפים יבשים בלבד ועצים ללא ברגים, וללא מסמרים וחלקי מתכת אחרים, וכן להימנע מהבערת עצים מרוחים בצבע ובלקה.

הציבור גם נקרא להקפיד שלא לשרוף פלסטיק ושקיות ניילון במדורות, מה שגורם לפליטת מזהמים מסוכנים ולריחות רעים, וכן נקראו התושבים שלא להשליך אבנים וזכוכיות למדורות, לא לשבת בסמיכות גדולה למדורה או בכיוון העשן, לכבות את המדורה באמצעות חול או מים ולהשאיר את השטח נקי מפסולת ומשאריות.

הציבור נקרא גם לסייע לעיריה במאבקה במדליקי מדורות בסמוך לחוטי חשמל, למבני ציבור, בקרבה יתירה לבתי־מגורים או בתוככי גינות ציבוריות שיש בהן סיכון האוכלוסיה הסמוכה, וכמו כן להימנע מהדלקת מדורות על כבישים ומדרכות שיש בהן חשש לפגיעה ולסיכון הולכי־רגל.

לא אחת הוברר שמדורות בכניסות לבנייני ציבור, גרמו נזקים למבנים. בפנייתה מבקשת העיריה להשפיע על הילדים להימנע מפגיעה בעצים ובצמחים שבגינות עירוניות, בציינה, כי בכריתת עצים וצמחים לצורך מדורות יש איסור של השחתת עצים וגם גזל של כלל הציבור, כך שבהדלקת מדורות בעצים כאלו יש משום מצווה הבאה בעבירה.

עיריית בני־ברק תפעיל לקראת ליל ל"ג בעומר, החל מיום רביעי, י"ז באייר בלילה, צוות גדול של פקחים ושוטרים מהשיטור העירוני למניעת דליקות במקומות שיש בהם סכנה לציבור.