הרצוג
הרצוגצילום: יוסי זליגר

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) תוקף את הצטרפות "ישראל ביתנו" לממשלת נתניהו.

בפתח דבריו סיפר הרצוג על המגעים הקואליציוניים שניהל עם ראש הממשלה נתניהו. "הייתי מוכן לסכן את כסאי ואת עתידי הפוליטי כדי להושיט יד למהלך פוליטי דרמטי שמבוסס על מהלך מדיני אזורי דרמטי ונדיר שאני לא יודע אם ישוב.

"הוא מבוסס על שורת מנהיגים ערבים צעירים, נטולי תסביך ישראל מזה שהיה לקודמיהם, שלמדו את הלקח של הפקרת הפלסטינים במו"מ בקמפ דיויד בשנת 2000 והם מבינים שהם נכנסים למהלך הזה תוך הושטת יד לישראל ומכירים בצרכיה מבלי להזניח את הפלסטינים".

הרצוג סיפר כי גיבש עם נתניהו מתווה שהיה מבוסס על הסכמות עם מנהיגים ברחבי העולם ובאיזור. "אישית הייתי מעורב בכך אקטיבית וייתכן שאם היינו מממשים את המהלך אולי לא הייתי פה והייתם רואים אותנו כנראה באירוע נדיר מסוגו בקהיר והיינו מקרינים לצעירים ולתושבי האזור שיש תקווה ויש כיוון אחר.

נתניהו וליברמן בהצהרה משותפת

"צר לי שנתניהו בחר בסוף למצמצץ ובחר לקחת את ההגה של הממשלה שלו עם ליברמן ובנט לכיוון קיצוני ומסוכן. לא נראה בקבינט בנט-ליברמן שום צעד שנותן תקווה אלא צעדים שידרדרו את המצב ויביאו אותנו לצערי לסבב נוסף של כאב ושכול״.

יו"ר המחנה הציוני הביע דאגה מהרחבת הממשלה וצירוף אביגדור ליברמן. "אזרחי ישראל צריכים להיות מודאגים מקואליציה ימנית שתוביל את ישראל למקומות מסוכנים מאוד".

"אותם מנהיגים שהיו מוכנים לקחת אחריות ולהושיט יד מסביב מסתכלים ולא מבינים איך ובאיזו צורה יכול נתניהו לממש את המילים האלה כשמימינו בנט ומשמאלו ליברמן", הוסיף הרצוג. ''נתניהו הפך להיות בן ערובה של בנט וליברמן, של סמוטריץ וחבריו, והחגיגה המלאכותית שראינו היום תהפוך לטרגדיה של עצב וכאב".