נתניהו וליברמן
נתניהו וליברמןצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בהסכם הקואליציוני שנחתם היום (רביעי) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר ''ישראל ביתנו'' אביגדור ליברמן, נקבע כי יקודם חוק שיקשה על פסילת חוקים על ידי בית המשפט העליון.

כיום יכולים שופטי העליון לבטל חוק שאושר בכנסת בכל הרכב, אך נתניהו וליברמן סיכמו להוביל חוד יסוד שיקנה לבג"ץ סמכות לפסול חוקים רק ברוב מיוחד של שמונה שופטים ובהרכב של 15 שופטים.

במסגרת המשא ומתן הקואליציוני סיכמו הצדדים על תוספת פנסיות לעולים בעלות של מיליארד וחצי שקלים על פני שלוש שנים. מפלגת "ישראל ביתנו" תקבל את תיקי הביטחון והקליטה לצד תפקיד סגן יו"ר הכנסת וחברויות נוספות בוועדות הכנסת השונות.

נתניהו וליברמן בהצהרה משותפת

"ישראל זקוקה ליציבות שלטונית", אמר ראש הממשלה נתניהו במעמד החתימה על ההסכם הקואליציוני, "אין זה סוד שהיינו חלוקים זה על זה, בסערת הוויכוח נאמרו דברים מצד שנינו שלא היו צריכים להיאמר".

"מאז הקמת הממשלה לפני כשנה הדגשתי פעם אחר פעם שבכוונתי להרחיב אותה. ישראל זקוקה ליציבות שלטונית - לכן אני מקבל בברכה את אביגדור ליברמן וישראל ביתנו", הדגיש.

ראש הממשלה סיפר, "אנחנו מכירים אחד את השני קרוב לשלושים שנה, הלכנו יחד דרך ארוכה ואין זה סוד שהיינו גם חלוקים. זה חלק מהעניין הפוליטי".

נתניהו קרא להרצוג ולחבריו להצטרף לממשלה, "ממשלת אחדות אמיתית שתמצה את הסיכויים לשלום - אני מחויב לקידום תהליך השלום".

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן אמר, "אנחנו מהיום שותפים חדשים - ישנים. בסופו של דבר החשוב ביותר הוא ביטחונם של אזרחי ישראל. תודה על היכולת להתגבר על כל המשקעים", הוסיף ליברמן בהצהרה המשותפת עם נתניהו, "מודה שבינתיים עברתי ניתוח להארכת הפתיל הקצר".