אוהדי מכבי. המחאה נשאה פרי
אוהדי מכבי. המחאה נשאה פריעודד קרני, מנהלת הליגה

כבר מזה כמה חודשים שאוהדי קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א נוקטים במחאה כנגד קבוצתם.

כמה חודשים שאוהדי הקבוצה הצהובה מתל אביב לא מעודדים את שחקני קבוצתם במשחקיהם בליגת העל הישראלית. הסיבה: עליית מחירי המינויים בעונה הבאה.

כעת כתבו בעמוד הפייסבוק שלהם, ראשי ארגון האוהדים הצהובים כי הושגה פשרה בנושא מחירי המינויים לעונה הבאה יחד עם ראשי הקבוצה וכי מעתה ישובו לעודד את קבוצתם במשחקי הליגה, בדיוק בזמן הנכון והחשוב, בזמן משחקי הפלייאוף של ליגת העל שבכדורסל.

בפשרה אליה הגיעו יחד עם ראשי הקבוצה, השיגו חברי ארגון האוהדים GATE 11 הבטחה כי מחירי המינויים לבני נוער, חיילים וסטודנטים יישאר כמו שהיה בדיוק בעונה האחרונה, כל המשחקים במחיר אותו שילמו גם השנה.

בעמוד הפייסבוק של אוהדי GATE 11 כתבו אלה כי "ביום חמישי נסיים את המחאה ונחזור לעודד את הקבוצה במשחק השלישי בסדרת רבע הגמר. עיקרי תוצאות המחאה הם שבני נוער, חיילים וסטודנטים בשערים המעודדים (לא מסומנים) יוכלו לרכוש את המנוי המלא (15 משחקים), במחיר ששילמו בעונה הנוכחית". אל הודעת ראשי GATE 11, הצטרפו גם החברים משער 7, ולמעשה בכך תמה מחאת האוהדים הצהובים כנגד קבוצתם.

כזכור, במכבי תל אביב החליטו על עליית מחירי המינויים לעונה הבאה, כשזו תשחק במפעל הסגור של היורוליג שהשנה לראשונה ישנה את שיטת המשחקים בו ויכלול הרבה יותר משחקים. בשל כך החליטו במכבי להגדיל את התקציב ומי שמשלמים על כך אלו האוהדים של הקבוצה שמחירי מינוייהם עלו.

בשבוע שעבר הודיעה מכבי על מחירי המנויים והציעו כפשרה שני מסלולים שונים למנויים, זאת כדי לקרר מעט את זעמם של אוהדיהם, ובמכבי הדגישו כי מי שירצה לשמור על מחיר המנוי הקיים, ולא לשלם מעבר לו, ירכוש מנוי אשר לא כולל שלושה משחקי בית בעונה הרגילה ביורוליג: מול פנאתינייקוס, הכוכב האדום בלגרד וקוצ'ה לבורל ויטוריה.

בקרב אוהדי הקבוצה לא אהבו את החלטת המועדון המכבי, ובהודעה אותה פרסמו בחשבון הפייסבוק שלהם כתבו אלה כי "הבענו את אכזבתנו מכך שהקבוצה בחרה בצורה זו של יצירת מסלולי מנוי. בראייתנו, אוהד מסור ומנוי של הקבוצה צריך להגיע לכל המשחקים, לכן אנו רואים במסלול של 15 המשחקים כמנוי הרגיל של הקבוצה, אף שמחירו עלה. עם זאת, זה היה פתרון נקודתי, גם לאלו שאין בידם לרכוש את המנוי המלא אך כן רוצים להישאר מנויים".

לדברי ראשי ארגון האוהדים, "הבנו שמשעה שההחלטה פורסמה, עלינו לעבוד בתבנית הקיימת. סירבנו להפסיק במחאה והבהרנו את חשיבות האוהדים בשערים המעודדים אשר מעל גיל 21. לאחר סבב שיחות הגענו לפתרון נוסף: גם סטודנטים יוכלו להנות מ-15 המשחקים ללא תוספת תשלום. כעת, שכבת גילאים שרובה נעה סביב גילאי 15-28, יכולה לרכוש את המנוי המלא במחיר זהה לשנה הנוכחית".

כעת משנענו בחיוב והגיעו אל סיפוקם אומרים האוהדים המכבים כי במקביל לחזרתם ליציעי הקבוצה ולעידוד ודחיפת השחקנים שעל הפרקט, בכוונתם לשבת עם הנהלת הקבוצה בפגרה על מנת לדון ולתכנן את הנושא לקראת השנים הבאות בכדי שדבר כזה לא יקרה שוב. "יתכן ומבנה הליגה ישתנה פעמים רבות ואף יתווספו עוד משחקים", אמרו ראשי האוהדים, "אנא מכם, העלאת המחיר איננה הפתרון היחיד ואנחנו מאמינים כי ניתן לחשוב על צורות נוספות כיצד להתמודד עם נושא זה".