ניר ברקת
ניר ברקתצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

סגן היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, חיים נגרסי, הורה השבוע על ביטולו של מופע 'יום הסטודנט' לסטודנטים הדתיים בירושלים.

המופע, שבו יופיעו האמנים אודי דוידי ועידן עמדי, תוכנן להתקיים במקביל לאירועי יום הסטודנט המיועדים לסטודנטים שאינם דתיים. הסיבה להוראה הייתה התכנון לקיים מחיצה בין סטודנטים גברים לנשים בקהל.

סגן היועץ טען: "על כל רשויות המדינה לרבות רשויות מקומיות להימנע מקיום אירועים עם הפרדה מגדרית בין נשים וגברים. איסור ההפרדה הוא גם אם מדובר באירוע לציבור שמעוניין בכך, כמו לכאורה במקרה שלפנינו".

בעקבות פניותיהם של חברי מועצת העיר ובתוכם המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ', ובעקבות התערבות אישית של ראש העיר ניר ברקת, יתקיים בכל זאת האירוע כמתוכנן. עם זאת, סידורי ההפרדה במקום יהיו באחריות אגודות הסטודנטים.

מעיריית ירושלים נמסר: "האירוע לציבור הסטודנטים הדתיים והחרדים יתקיים כמתוכנן. העירייה פועלת על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה ואינה כופה הסדרי הפרדה, אך הסטודנטים רשאים כמובן לשבת ולרקוד בהפרדה ולחגוג על פי רצונם". יו"ר אגודת הסטודנטיות של המרכז האקדמי לב (קמפוס טל), הודיה שנה, מסרה בתגובה: ''אגודת הסטודנטים ו‑5,000 הסטודנטים הדתיים במרכז האקדמי לב מברכים על החלטת ראש העיר ניר ברקת לקיים את אירוע יום הסטודנט לדתיים כמתוכנן, בפעם הראשונה בהיסטוריית העיר ירושלים".