האב והבן הפצוע
האב והבן הפצועצילום: דוברות בית החולים קפלן

איתמר מואס בן ה-11 רכב אתמול (רביעי) על אופניו בין המדורות במושב בני רא"ם שבו הוא גר, וכאשר הגיע לכיכר במושב התנגש בו רכב.

אביו, דוד, חובש בכיר ואחראי כוננים אזורי של קרית מלאכי בהתנדבות, הוזעק לטפל בפצוע על הכביש במושב ותוך כמה דקות הגיע למקום, אז הבחין כי הפצוע הוא בנו. דוד פינה את בנו בדחיפות לחדר מיון בית החולים קפלן, והיום יעבור איתמר ניתוח לקיבוע זרוע יד ימין.

האב סיפר, "לקחתי מיד את האופנוע ונסעתי לכיכר ותוך כדי נסיעה קיבלתי גם קריאת כונן ממד"א אבל לא הסתכלתי כי כבר הייתי בדרך. הגעתי אל הפצוע להציל חיים ופתאום אני רואה שזה הבן שלי שרוע על הכביש. מיד טיפלתי בו בקור רוח כמו כל פצוע אחר ופיניתי אותו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים קפלן".

לדבריו, "איתמר סובל משבר מעל המרפק ונכנס בזמן הקרוב לניתוח. אין מילים להגיד על הצוותים הרפואיים בבית החולים קפלן מרגע קבלתו למיון. הרופאים סבלניים ומקצוענים. אני אומר את זה כאיש עם ידע רב בתחום".

ד"ר תומר אגוזי, רופא במחלקת ילדים בבית החולים קפלן, ציין, "הצוות הרפואי ביצע מיד סדרת בדיקות הדמיה ונמצאו שבר סיבובי בזרוע ימין וחבלה בכתף. הוא עבר קיבוע עם סד גבס זמני והיום יעבור ניתוח לקיבוע השבר. הוא יישאר להמשך השגחת הצוות הרפואי בקפלן בימים הקרובים ולאחר מכן ישוחרר לביתו".

האב דוד סיפר כי לבנו איתמר היה מזל רב. "הוא נפל, נחבט ושבר את ידו כתוצאה מהמפגש עם הרכב, ולמזלנו לא נפגע בראשו. הצוות בקפלן זיהה מיד את הפציעה ואנו בידיים הכי טובות לקראת ניתוח. אני קורא לכל אחד ואחת שרוצים ומוכנים לתרום מזמנם – בואו להתנדב כחובשים, זה פשוט מציל חיי אדם".