לקט מתהלוכות ל"ג בעומר של חב"ד ברחבי הארץ

מאות אלפי ילדים השתתפו השנה בתהלוכות ל"ג בעומר שהתקיימו בכל רחבי המדינה. השנה, הילדים זכו להפתעה מיוחדת כאשר קיבלו שי מיוחד ומרהיב – כרך בראשית בסדרת "התורה שלי", מהדורה חדשנית וצבעונית של חמישה חומשי תורה.

סדרת "התורה שלי" היא פרוייקט מהפכני שנעשה על-ידי "בית מלא ספרים" בצעירי חב"ד, בהנהלת הרב משה שילת, והוא נועד לקרב את ילדי ישראל אל התורה. השנה הופיע ספר בראשית, ובהמשך יופיעו החומשים הבאים.

החומש החדש
החומש החדשמסדרת "התורה שלי"

עורך הסדרה, הרב מנחם ברוד, משוכנע שהילדים יאהבו את הספר, וישמחו לקרוא בו ולדפדף בו שוב ושוב, למרות שפע הגירויים הדיגיטליים שמתחרים על תשומת ליבם. "זה ספר שנכתב במיוחד בעבור כלל ילדי ישראל, כדי שגם ילדים שאינם באים מבתים שומרי תורה ומצוות יוכלו להתחבר אל סיפורי התורה ולקרוא את החומש בחדווה", הוא אומר.

כדי להקל על הילדים את קריאת פסוקי התורה מוגש לצידו של כל פסוק תרגום של הפסוק לשפת ימינו. הילדים יכולים לבחור אם לנסות להתמודד עם הטקסט התנכ"י המקורי, ובמקרה הצורך להיעזר בתרגום המופיע לצידו, או לקרוא את התרגום כשהוא לעצמו וכך להכיר את סיפורי התורה.

בתוך כל פרשה מוגשים שלושה סיפורים, על-פי המדרשים ומקורות חז"ל, בלוויית ציוריו של אמן ספרי הילדים שמשון קוטלובסקי. כמו-כן מובאות מסגרות המעוררות את הילדים למחשבה על הלקחים לחיינו שאפשר להפיק מסיפורי המקרא. לאורך הספר גם מובאים קטעים קצרים מפירושו של רש"י, הפרשן המרכזי של התורה.