יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר מפלגת "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד, מגבה את הדרישות שהציב שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) לייעול עבודת הקבינט המדיני-ביטחוני.

''בנט צודק", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. ''כתנאי להרחבת הקואליציה הוא דרש רק דבר אחד: תיקון עומק בעבודת הקבינט המדיני-בטחוני. כמי שישב איתו בקבינט אני יכול להעיד שהמצב הקיים אינו סביר''.

שר האוצר לשעבר העיד כי שרי הקבינט אינם מקבלים מידע מקיף, אין תהליך הכשרה מסודר והעבודה מתנהלת ממשבר למשבר. לדבריו כשיתפרסם הדו"ח הסופי על "צוק איתן" יהיו רבים שלא יבינו איך אפשר לנהל כך מלחמה.

''למי שמתעניין בנושא, אני ממליץ לקרוא את הפרקים העוסקים בעבודת הקבינט בספרו של עופר שלח 'האומץ לנצח'. כחבר ועדת החוץ-והבטחון עופר מביא שם ניתוח בהיר ומדוייק של כשלי הקבינט (כולל ב'צוק איתן') והתיקונים הדרושים בעבודתו", מוסיף לפיד.

יו"ר ''יש עתיד'' קובע כי ''בנט גם ראוי להערכה על כך שבאווירה הצינית שבה כולם עסוקים רק בשאלה כמה נוחה תהיה הכורסא וכמה כסף יעבור למקורבים, הוא הציב דרישה הנוגעת לביטחון המדינה ולהתנהלות הממשלה.

"אלא שבממשלה הזו מי שמציב רשימת דרישות צינית ומבקש רק תפקידים וכיבודים, הופך לאיש שאיתו כולם רוצים לעבוד. לעומתו, מי שלא ביקש לעצמו דבר אלא רק מנסה לשפר את עבודת הדרג המדיני, מואשם באופרטוניזם וסופג איומי פיטורין", כך לפיד.

נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

כזכור, יו"ר הבית היהודי השר בנט דורש מינוי מזכיר צבאי לכל שרי הקבינט שיספק להם מידע מקיף, קיום סיורים ופגישות עם בכירי מערכת הביטחון להעמקת הידע. בנט זכה לתמיכה נרחבת גם מאנשי שמאל ומבכירי צה"ל במילואים.

ערוץ 2 דיווח הלילה כי על פי הערכות במערכת הפוליטית, שרי הבית היהודי - בנט, איילת שקד ואורי אריאל - יפוטרו אם יסכלו את המינוי של ליברמן וצירוף "ישראל ביתנו". עם זאת, ההערכה היא שתימצא בימים הקרובים נוסחה שתאפשר להרחיב את הממשלה.