חייב לאשר. אבו מאזן
חייב לאשר. אבו מאזןצילום: פלאש 90

ההחלטת החמאס ברצועת עזה להוציא לפועל גזר דין מוות ללא אישור "הנשיא" הפלסטיני מחמוד עבאס (אבו מאזן) הינה מהלך "בלתי חוקי" אשר "עומד בניגוד להוראות חוק היסוד הפלסטיני", כך קובעת הרשות הפלסטינית בהודעה רשמית שפרסמה.

הודעת הרשות הפלסטינית ברמאללה מתפרסמת בתגובה להחלטת חברי הפרלמנט של חמאס, שלה רוב פרלמנטרי, המתירה להוציא לפועל את גזר דין המוות שנקבע למספר עבריינים שביצעו פשעים חמורים, וזאת ללא קבלת אישורו של "הנשיא" אבו מאזן.

מפלגת החזית של חמאס "השינוי והרפורמה" הודיעה אתמול, כי "לאחר דיונים שקיים בעקבות מספר פשעים שבוצעו לאחרונה ברצועת עזה, אישר הפרלמנט הפלסטיני את גזר הדין המוות במספר מקרים וזאת בהתאם לאמות המידה של משפט צדק, אשר מוצו בו כל הטענות, וחובה להוציאם לפועל".

התובע הכללי הפלסטיני אמר, כי בהתאם לחוקים המחייבים ב''פלסטין'' אסור לבצע להוציא לפעול גזר דין מוות אלא לאחר השלמת כל ההליכים הקבועים בחוק ואישור ''הנשיא הפלסטיני''. לדבריו, לפרלמנט אין סמכות לאשר גזר דין מוות.

ראשי חמאס רואים בגזר דין המוות אמצעי מרתיע נגד עבריינים המבצעים פשעים חמורים ושיטת פעולה צודקת אשר נסמכת על בראש ובראשונה על ההלכה האסלאמית.

במקביל, הם שוללים את עצם הלגיטימיות של שלטון הרשות הפלסטינית בהנהגת אבו מאזן, וטוענים כי תקופת כהונתו הסתיימה ב-2009, ומכיוון שלא נערכו על פי החוק בחירות כלליות בתום חודשיים מתום כהונת אבו מאזן, סמכויותיו עברו לידי הפרלמנט.