לברון. דרס את טורונטו בדרך למשחק הגמר
לברון. דרס את טורונטו בדרך למשחק הגמרצילום: רויטרס

בתחילת חודש יוני תחל סדרת הגמר בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA. בעוד שסדרת גמר המערב עדיין פתוחה כשהתוצאה בין האלופה גולדן סטייט לקבוצה המפתיעה מאוקלהומה עומדת על 2:3 לזכות האלופה, בסדרת גמר המזרח יש כבר מנצחת.

אחרי שהגיעו פייבוריטים אל גמר ה-NBA בעונה שעברה תחת אימונו של דייויד בלאט, אך כשלו בסדרה מול סטף קרי וחבריו, הפעם מקווים שחקני קליבלנד להצליח ולסיים את העונה עם תואר האליפות היוקרתית.

שחקני הקאבס לא התקשו במשחקם במהלך השבת מול הקנדים באולמם הביתי, זאת בניגוד לשני המשחקים הקודמים בסדרת גמר המזרח מולם באולמם הביתי אותם סיימו עם הפסד.

הפעם, זה נגמר עוד לפני שהתחיל. עם 10 קליעות לשלוש מתוך 15 ניסיונות במחצית הראשונה, וערב גדול של כל שלושת הכוכבים, לברון ג'יימס, קיירי אירווינג וקווין לאב, לשחקנים המקומיים מקנדה לא היה כל סיכוי.

לאחר מחצית אחת עמד ההפרש על 14 נקודות לזכות האורחים עם 55:41, ובמחצית השניה ההפרש רק הלך וצמח. הניצחון במשחק השישי בסדרה בין השתיים הוא למעשה ניצחונה הראשון של קליבלנד העונה באייר קנדה סנטר, אולמה של טורונטו.

ברשימת הקלעים של קליבלנד אפשר היה למצוא בסיום את לברון שסיים עם 33 נקודות, 11 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-3 חסימות. אירווינג הוסיף 30 נקודות ו-9 אסיסטים. וקווין לאב קלע 20 ו-12 ריבאונדים.

מנגד בטורונטו, שוב היו אלה קייל לאורי שסיים עם 35 נקודות, ודמאר דרוזן שקלע 20 נקודות, אך לבד לא יכלו לשחקני קליבלנד שהגיעו חדורי מטרה.

קליבלנד כאמור מעפילה שנה שניה ברציפות אל סדרת גמר ה-NBA ותחכה ליריבה מבין האלופה גולדן סטייט להפתעת העונה מאוקלהומה שמחזיקה ביתרון הבייתיות. הפעם זה ייגמר עם תואר האליפות?