הרב איתן אייזמן בראיון חגיגי לרגל זכייתו בפרס יקיר ירושלים

הרב איתן איזמן, זוכה אות ''יקיר ירושלים'' לשנת תשע"ו מספר בערוץ 7 מדוע הסכים לקבל את הפרס, מתאר את ההתפתחות הגשמית והרוחנית של הבירה ומעניק גיבוי מלא לדרישת השר נפתלי בנט לתיקון ליקויי הקבינט.

''פעם באו לרב צבי יהודה זצ"ל והציעו לו לקבל את פרס יקיר ירושלים. הוא שאל, 'זה כבוד?', ענו לו שכן, אז הוא אמר, 'אני בורח מהכבוד. לא רוצה כבוד' וסירב לקבל. אחר כך הלכו לרב אריה לוין זצ"ל והציעו לו את הפרס ואז הוא אמר 'שירושלים תתן לי פרס? אני צריך לתת לירושלים פרס!', וגם הוא סרב לקבל.

"אחר כך הלכו לרב רענן", המשיך הרב איזמן לספר. "הציעו לרב רענן את הפרס, והוא הסכים לקבל. הוא אמר לי 'אתה יודע למה הסכמתי? כדי שלא יחשבו שאני גדול כמו הרב צבי יהודה והרב אריה לוין. הם גדולים ממני, אני יכול לקבל'".

לשאלה מה חסר כיום בירושלים עונה הרב בחיוך גדול, "אני נולדתי בירושלים, ואין מה להשוות בין ירושלים של לפני שבעים שנה לירושלים של היום. עברנו גם את מלחמת ששת הימים וזכינו להשתתף בכיבוש המיוחד הזה. וכל המהלך הזה מראה לנו את עוצמתה וגדולתה של ירושלים".

הרב איזמן מספר על שביעות רצונו מפעילות מפלגת הבית היהודי, "יש לה עשייה מרובה ואני מתאר לי שעוד נכונו לה דברים גדולים".

בהתייחסות לדרישת יו"ר המפלגה השר נפתלי בנט לתקן את התנהלות הקבינט אומר הרב, "זה נכון שלא על כל דבר מפילים ממשלה, זה נכון שלא על כל נושא צריך לעמוד על קוצו של יוד. יחד עם זאת הדרישה של השר בנט היא מאוד צודקת ואמיתית, אבל אנחנו צריכים לדעת שהיא נובעת מדברים נוספים.

''יש ריפיון בצבא בהכרת הערך האמיתי שלנו על מדינת ישראל, והריפיון הזה מביא אותנו לחשיבה גדולה האם לא נכנסו אלמנטים שליליים למסגרת הצבאית".