צוק איתן
צוק איתןדובר צה"ל

אגף כוח אדם בצה"ל החליט על כמה שינויים במיוחד בזמני מלחמה זאת בשל המידע הרב שעובר בצינורות הלא רשמיים כמו הרשתות החברתיות.

בצה"ל מתכוונים לשנות את נהלי ההודעה למשפחות של חללים ונפגעים כך למשל קציני העיר ימסרו למשפחות "הודעה בספק" על מות בנם עוד לפני שהסתיים הליך הזיהוי המלא. מסתמן כי נוסח ההודעה יהיה: "ככל הנראה בנכם הוא בין ההרוגים".

כמו כן מוקדי טלפונים יעדכנו בזמן לחימה את בני המשפחה אם החייל בסדר. כל קציני הערים יואחדו עד לקיץ הקרוב למרכז אחד.



כחלק מהמסקנות מהשנים האחרונות גם בתחום התרומות לחיילים צה"ל מנסה לעשות סדר. אגף כוח אדם יכריז על פריטים מסוימים שנבחרו מראש לתרומות ועל מוקדי איסוף של האגודה למען החייל ברחבי הארץ. חיילים ומפקדים שייתפסו בשגרה ובחירום מקבלים תרומות, ייענשו.

פרק מיוחד הוקדש לבנים יחידים. באכ"א המליצו על שינוי הפקודה כך שיובהר להורים כי אם יחתמו על האישור שמתיר להם להיות לוחמים – לא יוכלו לחזור בהם.

ההחלטה התקבלה לאחר שבמבצע "צוק איתן" ביטלו תשע משפחות את האישור שנתנו לילדיהם לשרת בשירות קרבי, והכריחו את צה"ל להוציא את בנם הלוחם מתוך שטחי הלחימה ברצועה.

חלק מהמשפחות שביטלו את החתימה הן משפחות שכולות, אך בצה"ל טרם התקבלה החלטה כיצד לנהוג במקרים רגישים אלה, כאשר משפחה שכולה מעוניינת למשוך את חתימתה.