נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: רויטרס

הצהרת האמונים של אביגדור ליברמן שתאפשר את מינויו הרשמי לשר הביטחון נדחתה ממחר (שני) ליום רביעי, בשל המשבר החריף בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החינוך נפתלי בנט.

בנט מצידו ממשיך להבהיר בקולו כי אם לא ימונה מזכיר צבאי לקבינט המדיני-ביטחוני, מפלגת הבית היהודי תצביע נגד הרחבת הממשלה וצירוף "ישראל ביתנו''.

בשעות האחרונות קיים נתק מוחלט בין נתניהו לבנט, ולא מתקיים משא ומתן בין השניים מלבד ניסיונות של פוליטיקאים בכירים להציע נוסחאות שיאפשרו לגשר על הפערים.

גם לאחר ישיבת הקבינט שנערכה הערב לא הגיעו הצדדים להסכמות, ובליכוד נערכים לאפשרות שראש הממשלה יפנה שוב ליו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ויציע לו את כל התיקים בהם מחזיקים שרי הבית היהודי בתמורה להצטרפות המחנה הציוני לקואליציה.

שרת התרבות מירי רגב קראה הערב לבנט שלא לסכל את הרחבת ממשלת הימין. "ענייני הביטחון של ישראל צריכים להיות נדונים באופן המקצועי ביותר ולא באמצעות לחצים פוליטיים ואולטימטום קואליציוני", אמרה רגב. "אני קוראת לבנט להתגייס ולגלות אחריות למען שמירה על ממשלת ימין יציבה וטובה לעם ישראל".

"חיי אדם חשובים מתיקים בממשלה"

"אנחנו לא מבקשים ג'ובים ולא מבקשים כסף", אמר הבוקר בנט במהלך ביקור בבית הספר הימלפרב בירושלים. "אנחנו מבקשים לשמור על חיי אדם. חיי אדם חשובים מתיקים בממשלה. אני אמשיך להלחם ולהגן על חיילי צה"ל ותושבי עוטף עזה מכל מקום שבו אני אהיה, בממשלה או מחוצה לה".

יו"ר הבית היהודי סיפר, "לפני עשר שנים נשלחתי יחד עם אלפי לוחמים אל מלחמת לבנון השניה על ידי קבינט שלא הכיר את המטריה ולא ידע על מה הוא מצביע. אני נשבעתי כשיצאתי ממלחמת לבנון שלא אתן לדבר כזה לקרות שוב".

"לצערי גם לפני שנתיים, בצוק איתן, הקבינט היה ממודר ולא הכיר את נושא המנהרות עד שאני הבאתי את זה לידיעתם ב-30.6 וכך גם את פתרון הבעיה. אני לא אתן לדבר הזה להישנות".

"אנחנו לא מבקשים ג'ובים ולא מבקשים כסף. אנחנו מבקשים לשמור על חיי אדם. חיי אדם חשובים מתיקים בממשלה", הוסיף שר החינוך.