אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90

אירוע אלימות חמור וקשה נמנע הלילה (בין ראשון לשני) בזכות עירונתם של כוחות השיטור במרחב יפתח של משטרת ישראל, כשכוחות שיטור עצרו הלילה 13 אוהדים בשכונת פלורנטין בתל אביב בחשד שתכננו לבצע מארב לאוהדי הפועל ת"א ולתקוף אותם באמצעות אלות, אגרופנים ומסכות פנים שנמצאו ברשותם.

כחלק מההיערכות כוחות השיטור למשחק הכדורסל בין הפועל תל אביב להפועל ירושלים שהתקיים אמש באולם הדרייב אין שבתל אביב, פקדו את הסביבה כוחות שיטור רבים כל העת. בסמוך לשעה 1:00 בלילה התקבל דיווח במוקד המשטרה על הימצאותם של עשרות צעירים שמסתובבים בשכונת פלורנטין באופן מחשיד. הדיווח העלה כי ישנו סיכוי סביר שבידיי הצעירים יש נשק קר הכוללים אלות ואגרופנים.

עוד לפני המשחק העלו גורמי המודיעין במרחב יפתח כי על סמך ניסיון העבר, ישנו צורך בתגבור כוחות שיטור רבים לא רק בסמוך לאולם הכדורסל כי אם גם בשכונות שמסביב, כשמקרי העבר מלמדים על תקיפות רבות שנעשות לאחר שעת המשחק.

מסתבר, שההערכות המודיעין צדקו והם אלה שמנעו אירוע אלימות חמור וקשה ביותר כנגד אוהדי הפועל תל אביב.

מיד לאחר קבלת הדיווח במוקד, הוקפצו כוחות שיטור לשכונה התל אביבית, ובתום מרדף הצליחו לעצור 13 אוהדים חשודים שברשותם נמצאו אלות, אגרופנים ומסכות פנים. על פי ההערכות, תכננו אוהדים אלה לתקוף את אוהדי הפועל תל אביב שהיו אמורים לחזור למחסן ציוד העידוד של קבוצתם בסמוך לשכונה. אם אכן הייתה יוצאת תקיפה זו לפועל, זו לא הייתה תקיפה ראשונה כשבעבר הותקפו כבר אוהדי הפועל ת"א בסמוך למחסן הציוד שלהם, באירוע בו נפצע אחד מאוהדי הפועל תל אביב בראשו מגרזן.

על פי החשד עולה כי 13 החשודים הינם אוהדי קבוצת הכדורגל של בית"ר ירושלים ומזוהים עם חברי 'לה-פמיליה', ארגון האוהדים של הירושלמים.

ממשטרת מרחב יפתח נמסר כי "החשודים הועברו לחקירה בתחנת המשטרה ובהמשך היום יובאו לביהמ"ש השלום בת"א להארכת מעצרם".