בנימין נתניהו ונתן אשל
בנימין נתניהו ונתן אשלצילום: פלאש 90

נתן אשל, החבר הקרוב של בנימין ושרה נתניהו, פרסם הבוקר (שישי) מאמר בעיתון "הארץ", שבו הוא מאשים את "הבית היהודי" והשר נפתלי בנט בהכשלת התוכנית של ראש הממשלה להקים מדינה פלסטינית.

תחילה מאשים אשל את השמאל הישראלי בשנאה עיוורת נגד נתניהו. "מאז הסכמי אוסלו האומללים, שהביאו עלינו אלפי הרוגים, השמאל חולם על תהליך מדיני ועל הסכמים אזוריים — ולא מצליח להגשים את חלומו.

''והטרגדיה הגדולה היא, שכאשר יש מי שכן יכול לקדם מהלכים מדיניים ומוכן להרחיק לכת כדי להגשים את חלומו של השמאל — מי שעוצר אותו הוא השמאל", כתב אשל בעיתון.

לדבריו, השנאה לראש הממשלה כה עזה שהשאיפה להפריע לו בניסיונו לפתוח במהלך מדיני גוברת על החלום הגדול של השמאל להקים מדינה פלסטינית. ''רק הימין ורק בנימין נתניהו מסוגלים לקדם את התהליך המדיני, ועובדה זו ידועה לשמאל, אבל המטרה — המלחמה בבנימין נתניהו (ובמשפחתו) — חשובה לו יותר.

נתן אשל מסביר מה צריך להתרחש כדי לקדם את אותם מהליכים מדיניים, כלשונו. "כדי להוביל את המהלך צריך הליכוד לצרף אליו, בנוסף למחנה הציוני, מפלגה ימנית. לצערנו, נפתלי בנט, שנישא על כתפי הימין הקיצוני, אינו מוכן לשתף פעולה עם המהלך הזה.

''לעזרתנו באו חברי הכנסת של ישראל ביתנו והצטרפו לקואליציה, בעיקר כדי לקדם את רעיון שתי המדינות כחלק מפתרון שיהיה מורכב מהכרה במדינה היהודית והבטחת ביטחונה, ומסיום הסכסוך עם העולם הערבי''.

אשל הדגישו במאמרו ב"הארץ", כי ראש הממשלה רציני בכוונותיו חרף העובדה שמהלכים מדיניים יפגעו בו מבחינה פוליטית. "ראש הממשלה... החליט לצאת לדרך, ולצורך זה ביקש לצרף את המחנה הציוני לקואליציה.

"נתניהו זימן אליו את יו"ר האופוזיציה, הציע לו להצטרף, הציג בפניו את ההזדמנות ההיסטורית שעשויה להיפתח בפנינו, ונתן בידיו לא רק את המושכות להובלת המהלך יחד עם ציפי לבני, אלא גם 'צידה לדרך', כדי להגדיל את סיכויי הצלחת המהלך.

"וכאן הגענו לשברו של החלום, לטרגדיה. מחנה השלום — בליווי התזמורת התקשורתית, שמורכבת מפוליטיקאים בעלי אינטרסים אישיים, וכאלה שזה שנים לא בוחלים בשום דרך כדי לנסות ולהפיל את נתניהו — הוא זה שנלחם במי שמנסים להגשים את חלומו, בסגנון תמות נפשי עם פלשתים''.

את מאמרו הוא חותם במילים הבאות: "אם מחנה השמאל לא יכיר בגודל השעה ולא יצטרף לקואליציה, ההיסטוריה לא תשכח ולא תסלח".

מהליכוד נמסר בתגובה "המאמר לא נכתב על דעתו של ראש הממשלה ולא בידיעתו. ראש הממשלה סירב לכל הצעה שכללה את דחיקת 'הבית היהודי' מהממשלה ואין שום שינוי בעמדתו".